ik heb een groot aantal adresblokken in excel. in de eerste kolom staat per adresbok een nummer. ik heb de blaco 'lege' regels al verwijderd met een scipt. nu wil ik het overzichtelijker maken door de adresblokkentekst te kopieieren naar een ander werkblad waar de gegevens in meerder kolommen getoond worden.
De volgende stap is dan om uit de naam de titel te knippen en deze in de betreffende kolom te plakken. zo ook voor de instellingsoort welke tussen vierkante haken staat en postcode + plaats.
ik ben al even bezig geweest met onderstaand script, maar deze doet lang nog niet wat ik wil. Kan iemand hulp bieden?
Godfried
Sub copying()
Dim lRow As Long
For lRow = 1 To Range("B65536").End(xlUp).Row Step 6
Range("c" & lRow).Resize(4, 1).Copy Worksheets("B").Range("IV2").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Next
End Sub
De volgende stap is dan om uit de naam de titel te knippen en deze in de betreffende kolom te plakken. zo ook voor de instellingsoort welke tussen vierkante haken staat en postcode + plaats.
ik ben al even bezig geweest met onderstaand script, maar deze doet lang nog niet wat ik wil. Kan iemand hulp bieden?
Godfried
Sub copying()
Dim lRow As Long
For lRow = 1 To Range("B65536").End(xlUp).Row Step 6
Range("c" & lRow).Resize(4, 1).Copy Worksheets("B").Range("IV2").End(xlToLeft).Offset(0, 1)
Next
End Sub