adresboek email automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper en ilse

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo,
Ik werk met een ledenlijst van een harmonie in acces. Wanneer ik hier een emailadres in aanpas, dan zou ik dit ook graag direct aangepast zien in mijn adresboek van mijn mail programma. Ik werk niet met outlook, maar met een adresboek van apple. Ik draai acces via Parallels in windows.
Wellicht is dit onmogelijk wegens de combinatie, maar ik weet ook niet hoe ik het moet doen als ik wel outlook zou gebruiken, dus kan ook niet uitproberen of het nu wel werkt.

groetjes Ilse

Hoi,

Dat kans dat dat 'automatisch' wél zou lukken met de combinatie Acces <> Outlook is niet groot.
Andere vraag: gaat het om een uitgebreide ledenapplicatie, of gebruik je slechts één adreslijst (dus zónder tabellen met een relatie, waarvoor je inderdaad een programma als Acces nodig hebt).
Ik heb ik het verleden namelijk Outlook gebruikt voor het bijhouden van een relatiebestand van zo'n 200 records voor een instelling ..... en dat werkt prima.

hoi,
ja ik gebruik in het bestand ook relaties en het is een groot ledenbestand. Dus ik heb echt acces nodig.
Ik ben ondertussen ook aan het kijken voor de apple variant, filemaker pro. Ik weet alleen nog niet of dat aan al mijn eisen voldoet

Een automatische koppeling tussen Access en Outlook is inderdaad nog wel te maken, met een extern mailpakket wordt het een stuk lastiger. Je zult de link dan moeten programmeren. Daarbij moet je uitgaan van de mogelijkheden van het mailpakket; kun je daarin bijvoorbeeld via een automatische import gegevens binnenhalen?

Welke eisen?

Ben je er al uit of je verder gaat met FileMaker? Zeker op een Mac is dit fijner en prettiger werken. Mocht je hulp nodig hebben als je FileMaker vragen heb hoor ik het wel.

Gr. Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan