Adresboek en mail overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

daffie11

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo, ik wil mijn adresboek en alle mail die in Outlook 2003 staan, overzetten naar een andere pc met Outlook 2003. Ben via de verkenner naar de Outlook map gegaan maar daar staan geen PST bestanden in. Wat ik tegen kom in de map is oa: 2 X archive bestanden met Off Data File.
Waar vind ik dan die PST bestanden?
mvrgr, Ruud

Hoi,

Welke windowsversie op de computer waarvan je de gegevens wilt overzetten?

Laatst bewerkt:
Het komt van mijn laptop met XPsp3 , en moet naar mijn desktop Windows 7 waar ik ook Outlook 2003 geinstalleerd heb. Ik heb de bijlage opgeslagen en ga van de week ff oefenen en dan in het weekend overzetten.
Bedankt en je hoort wel of het gelukt is.
Greetz, Ruud

Hallo Daffie,

Heel eenvoudig. Op de oude computer het programma "Outlook Reservekopieën Van Persoonlijke Mappen" downloaden.

http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA010875321043.aspx

Instructies volgen en het gekopieerde bestand b.v. op een USB-stick opslaan. Dit is dan een .psp bestand.

Op de ander computer kun je dit dan eenvoudig importeren. Je hebt dan al je mappen, mail, adressen en agenda gekopieerd.

Succes, Rob

Heel eenvoudig. Op de oude computer het programma "Outlook Reservekopieën Van Persoonlijke Mappen" downloaden.

Ja pff, dit is 'handig' als je geregeld een reservekopie wilt wanneer je met outlook op die computer werkt....
Maar niet voor een éénmalige actie (en dat weet jij ook best!)
Daar zijn andere methoden voor, die binnen outlook zelf mogelijk zijn en waarvoor je niet - nogmaals voor één actie - een aparte invoegtoepassing moet gaan installeren.

Kortom: niet efficiënt!

Toch is dat genoemde programma wel een goede oplossing, omdat je dan in 1 keer een backup van AL je mappen hebt.

Met exporteren / importeren kan dat met maar 1 map tegelijk.

Dus het even installeren van dat hulpprogje zal toch de nodige tijdswinst en gemak opleveren.

Toch is dat genoemde programma wel een goede oplossing, omdat je dan in 1 keer een backup van AL je mappen hebt.

Met exporteren / importeren kan dat met maar 1 map tegelijk.

Dus het even installeren van dat hulpprogje zal toch de nodige tijdswinst en gemak opleveren.

Dat is niet waar MrMusic.
Wanneer je via de standaardoptie Exporteren in Outlook kiest voor 'Inclusief submappen' worden wel degelijk álle eigen gegevens geëxporteerd, dus de complete inhoud van het gegevensbestand OUTLOOK.PST
Als je bedoelt de berichtregels en accountgegevens, dan klopt dat. Maar dat doet PFBACKUP ook niet ...

Het lijkt wel of jij er behoefte aan hebt mij voortdurend te willen 'kapittelen', klopt dat .... ? Maar verkondig dan in elk geval geen onwaarheden!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is niet waar MrMusic.
Wanneer je via de standaardoptie Exporteren in Outlook kiest voor 'Inclusief submappen' worden wel degelijk álle eigen gegevens geëxporteerd, dus de complete inhoud van het gegevensbestand OUTLOOK.PST
Als je bedoelt de berichtregels en accountgegevens, dan klopt dat. Maar dat doet PFBACKUP ook niet ...

Het lijkt wel of jij er behoefte aan hebt mij voortdurend te willen 'kapittelen', klopt dat .... ? Maar verkondig dan in elk geval geen onwaarheden!

Ik wil niemand kapittelen, integendeel zelfs...
In dit geval refereer ik alleen aan de diverse mogelijkheden.

Met de exporteer functie van Outlook kan je inderdaad 1 map met bijbehorende submappen exporteren.
Maar nogmaals, 1 map met submappen, dus niet AL je mappen.
Met dat progje kan dat wel:

Het verschil tussen Reservekopie van persoonlijke mappen, exporteren en archiveren

U kunt op drie manieren een reservekopie maken van de e-mailberichten, contactpersonen, afspraken, taken, notities en logboekitems in Outlook: met het hulpprogramma Reservekopie van persoonlijke mappen, door te exporteren of door te archiveren.

Hulpprogramma Reservekopie van persoonlijke mappen Eén of meer .pst-bestanden worden volledig gekopieerd naar de vaste schijf of naar een netwerkserver of -share.

Exporteren Er wordt een bestand met Outlook-gegevens gemaakt, maar de oorspronkelijke gegevens blijven bewaard in de mappen. U kunt slechts één map tegelijk exporteren.

Archiveren De items waarvan u een reservekopie wilt maken, worden uit de mappen verplaatst.

Bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA010875321043.aspx

Ik wil niemand kapittelen, integendeel zelfs...
In dit geval refereer ik alleen aan de diverse mogelijkheden.

Met de exporteer functie van Outlook kan je inderdaad 1 map met bijbehorende submappen exporteren.
Maar nogmaals, 1 map met submappen, dus niet AL je mappen.
Met dat progje kan dat wel:

Het verschil tussen Reservekopie van persoonlijke mappen, exporteren en archiveren

U kunt op drie manieren een reservekopie maken van de e-mailberichten, contactpersonen, afspraken, taken, notities en logboekitems in Outlook: met het hulpprogramma Reservekopie van persoonlijke mappen, door te exporteren of door te archiveren.

Hulpprogramma Reservekopie van persoonlijke mappen Eén of meer .pst-bestanden worden volledig gekopieerd naar de vaste schijf of naar een netwerkserver of -share.

Exporteren Er wordt een bestand met Outlook-gegevens gemaakt, maar de oorspronkelijke gegevens blijven bewaard in de mappen. U kunt slechts één map tegelijk exporteren.

Archiveren De items waarvan u een reservekopie wilt maken, worden uit de mappen verplaatst.

Bron: http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA010875321043.aspx

Precies: de 'map' Persoonlijke mappen functioneert als een Hoofdmap in Outlook, waaronder alle andere (Agenda, Postvak ....; Notities etc).
Ik zou zeggen: probeer de bijlage die ik bijsloot eens uit ....

Ik zal me verder niet mengen in deze discussie. Het was gewoon een simpele oplossing die ik wilde aandragen. Wat ik echter wel een groor voordeel vind van het programma is dat je het zo kunt instellen, dat er om de zoveel tijd automatisch een BU wordt gedraaid.

Gr, Rob

Ik heb het maar gedaan zo als Tee het mij voorstelde en ik ben er uit.
Dus hartelijk bedankt.
Gr, Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan