adresboek exporteren en inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Kemman

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
beste mensen, Voor een kennis wil ik het adresboek van een I-book G4 importeren in een excel bestand om daarvan weer een thunderbird adresboek te maken. Op de mac kan ik wel het adresboek exporteren naar een vcards bestand, maar dit bestand krijg ik niet in een excel overzicht waarbij de mailadressen zichtbaar worden. Ik zie alleen een grote berg vreemde tekens.
Het gaat om ongeveer 400 adressen, dus ik probeer e.e.a. zonder alles over te moeten typen.
Wie heeft voor mij een tip?
Alvast bedankt.
Jan Kemman

Als je op een groep staat (waarin je eerst alle contacten hebt gesleept) dan kun je via Bestand > Exporteer > Exporteer vCard alle contacten in één vCard bestand opslaan. Wellicht kun je deze ook in Thunderbird importeren? (ik heb geen Thunderbird en kan dit nu ook niet snel even testen.

Via Anders kun je hiervoor eventueel een gratis programmaatje downloaden en gebruiken om je adresboek te exporteren om het .txt bestand vervolgens in Thunderbird te importeren: zie deze link

Succes!

Beste Etri,

Bedankt voor je bericht. Het is me niet gelukt zoals je beschrijft, maar inmiddels heb ik wel alle mailadressen in een Exceloverzicht gekregen. Dit is ook redelijk goed bruikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan