adresboek exportren van thunderbird naar outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Muinck

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Ik probeer mijn adresboek vanuit thunderbird te exporteren naar outlook. Probeerde het via Mozbackup. Heb de pvc bestanden geopend met 7zip, maar het lukt allemaal niet. Hoe moet ik het probleem aanpakken?
Bij voorbaat dank voor het advies.

Hoi,

Je moet kiezen voor Exporteren in het menu Extra en dan kiezen voor 'kommagescheiden bestand'
De extensie die standaard wordt toegevoegd klopt echter niet. Die moet je later veranderen in .CSV
De veldnamen kloppen niet, maar je kan de veldtoewijzing in de procedure van importeren in Outlook aanpassen

Bedankt voor de uitleg. Gaat het ook zo met opgeslagen emails verplaatsen naar outlook?

Hoi,

Weet ik niet, ik gebruik Th.b. niet. Ik denk overigens dat dat niet makkelijk, zo niet onmogelijk, zal zijn.
Heb alleen het adresboek even uitgeprobeerd. En dat gaat kennelijk ook niet van een leien dakje.
Ben 'verstokt' Outlook-gebruiker, maar zou liefst overstappen naar WindowsLiveMail.
Dat kan echter niet i.v.m. synchronisatie met een pda, waarvoor Outlook is vereist.

Toch bedankt, ik ga lekker zitten proberen of een en ander werkt. Als het me lukt zal ik het hier melden.
Groeten

ook ik ben benieuwd of/hoe het gaat om het adresboek over te zetten. Dit i.v.m. de agenda functie in Outlook, die vervolgens weer syncroniseerd met mijn Ipot. Ook het adresboek kan ik dan syncroniseren.

Heb het op allerlei manieren geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Het kwam er uiteindelijk op neer dat alles handmatig overgezet moest worden. Het enige voordeel daarbij was, dat ik eerst eens kritisch door mijn adressenbestand ben gegaan en grote schoonmaak heb gehouden.
Groeten en hopelijk meer succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan