adresboek heeft kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
laatst wilde ik een distributielijst aanpassen : ik verwijderde ze en maakte een nieuwe, met andere personen maar ik gaf ze terug dezelfde naam. ondanks dat bleef de computer de personen uit de verwijderde lijst gebruiken - ook nadat ik hem voor de zekerheid eens terug had laten opstarten.
ik heb die nieuw aangemaakte distributielijst dan maar een andere naam gegeven, maar bij het invullen van de eerste letters van de naam van die distributielijst in het vak 'aan' blijft hij alleen die oude (verwijderde) naam tonen, niet de nieuwe. de personen die erin zitten is hij ondertussen wel kwijt, hij meldt dus wel dat hij ze niet meer kan gebruiken als ik dat uittest.
hoe raak ik die oude namen definitief kwijt?

Dit is inderdaad raar.

Ik zou even naar de map gaan waar outlook is geinstalleerd, dan even naar de map adresboek, kijk hier of er misschien een dubbele map met contactpersonen is.

Zo ja verwijder de oude map dan.

Dit is inderdaad raar.

Ik zou even naar de map gaan waar outlook is geinstalleerd, dan even naar de map adresboek, kijk hier of er misschien een dubbele map met contactpersonen is.

Zo ja verwijder de oude map dan.

@RDCMrT
Kennelijk heb je niet zoveel kaas gegeten van Outlook (onderdeel v.d. msoffice-pakket). De manier waarop je denkt dat ts achter eventuele problemen zou kunnen komen is onmogelijk.
Je verwart anderen door te veronderstellen dat het om Outlook Expres zou gaan ..... vermoed ik.

Laatst bewerkt:
@RDCMrT
Kennelijk heb je niet zoveel kaas gegeten van Outlook (onderdeel v.d. msoffice-pakket). De manier waarop je denkt dat ts achter eventuele problemen zou kunnen komen is onmogelijk.
Je verward anderen door te veronderstellen dat het om Outlook Expres zou gaan ..... vermoed ik.

oh, als ik het goed begrijp heeft het dus weinig zin om op zoek te gaan naar een 'dubbele map'? (had het nog niet geprobeerd hoor)

Hoi,

Ik denk dat het meer zin heeft om het gegevensbestand, waarin al je eigen gegevens in outlook worden opgeslagen te controleren.
Welke versie van Outlook (MsOffice) gebruik je? 2002, 2003 of 2007?

hoi,

ik denk dat het meer zin heeft om het gegevensbestand, waarin al je eigen gegevens in outlook worden opgeslagen te controleren.
Welke versie van outlook (msoffice) gebruik je? 2002, 2003 of 2007?

2003 ;-)

Sluit outlook af en zorg dat via de verkenner verborgen mappen en systeembestanden en mappen zichtbaar zijn.
Zoek nu naar het bestand scanpst.exe.
Het wordt met msoffice meegeleverd en staat in de volgende map:

F:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043\

Dubbelklik op het programma
Vervolgens wordt gevraagd welk gegevensbestand je wilt controleren.
Dat is het bestand OUTLOOK.PST, waarin al je eigen gegevens van outlook opgeslagen worden.
In jou situatie staat dat in de volgende map:

F:\Documents and Settings\[Jouw gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Sluit outlook af en zorg dat via de verkenner verborgen mappen en systeembestanden en mappen zichtbaar zijn.
Zoek nu naar het bestand scanpst.exe.
Het wordt met msoffice meegeleverd en staat in de volgende map:

F:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043\

Dubbelklik op het programma
Vervolgens wordt gevraagd welk gegevensbestand je wilt controleren.
Dat is het bestand OUTLOOK.PST, waarin al je eigen gegevens van outlook opgeslagen worden.
In jou situatie staat dat in de volgende map:

F:\Documents and Settings\[Jouw gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

en wat gaat dat scanpst.exe bestand dan doen? scannen neem ik aan (;) ), maar loop ik geen risico dat het dingen weghaalt - haalt het er echt alleen de fouten uit?

heb het net geprobeerd, maar ik doe blijkbaar iets fout:o? ik heb het scanpst.exe gevonden, heb daar op zijn vraag welk bestand moest gecontroleerd worden 'gebladerd' tot aan 'outlook' en kreeg in dat scanpst-venster enkel de mogelijkheid om op 'openen' (of annuleren) te klikken, maar als ik dat doe gebeurt er niks:confused:.

heb het net geprobeerd, maar ik doe blijkbaar iets fout:o? ik heb het scanpst.exe gevonden, heb daar op zijn vraag welk bestand moest gecontroleerd worden 'gebladerd' tot aan 'outlook' en kreeg in dat scanpst-venster enkel de mogelijkheid om op 'openen' (of annuleren) te klikken, maar als ik dat doe gebeurt er niks:confused:.

De vraag is wat je nu ziet .....
IN de map:
F:\Documents and Settings\[Jouw gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ ... zie je als het goed is meerdere bestanden staan, waaronder het bestand OUTLOOK.PST.
Het kan zijn dat je de extensie .pst niet ziet maar je moet in elk geval meerdere bestandsnamen zien staan, waaronder Outlook,

Daarop je bij het bladeren in SCANPST.EXE ook dubbelklikken.

De vraag is wat je nu ziet .....
IN de map:
F:\Documents and Settings\[Jouw gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ ... zie je als het goed is meerdere bestanden staan, waaronder het bestand OUTLOOK.PST.
Het kan zijn dat je de extensie .pst niet ziet maar je moet in elk geval meerdere bestandsnamen zien staan, waaronder Outlook,

Daarop je bij het bladeren in SCANPST.EXE ook dubbelklikken.

hij heeft ondertussen de scan gedaan, maar geen fouten gevonden :confused: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan