adresboek importeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenix

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Hoi,

Ik wil mijn adresboek van het oude naar het nieuwe systeem overzetten maar dit wil me niet lukken. Ik snap er geen bal meer van!
Beide system werken onder xp met de zelfde OE versie 6. Exporteren lukt al niet omdat ik een foutmelding krijg omdat er geen standaard mail client is geinstalleerd (?)
Nu heb is het me al eens gelukt om het betreffende wab bestand met het goede adresboek gewoon in de juiste outlook map van de nieuwe pc te plaatsen maar dat wil me nu ook niet meer lukken.
Weet iemand nog een oplossing voor mij??
Ik lees het heel graag van jullie!\

Groeten,
Han :mad:

Hoe ga je te werk?
Gewoon via bestand en dan exporteren en dan kiezen voor adresboek en dan even op een floppy zetten?
En stel OE dan eens in als standaard!

Ik dat ook dat ik dat heel simpel even zou doen.
OE staat als de standaard client ingesteld maar ik krijg toch de eerder genoemde melding. gevolgd door de mededeling dat het exporteren is voltooid!
Het gekke is dat als ik het systeem doorzoek naar het bestand (*.wab) ik niets kan vinden zowel op het oude als het nieuwe systeem niet. Kortom, allemaal vraagtekens.
Als ik naar de map van OE ga en daar op wab.exe click krijg ik wel het juiste adresboek ik kan er dus alleen niet achter komen waar deze naar verwijst.
Ik hoop dat er nog een oplossing uit de bus rolt want om nu alles over te gaan typen...het zijn er nog als veel namelijk.
Han

Het is me inmiddels gelukt.
Het hele (vreemde) eiereten was het volgende.
Ik had het adresboek ge-exproteerd en (ondanks de foutmelding) later op een memorystock gezet en dit weer overgezet naar de nieuwe pc. Echter wordt dan de bestandsnaam aangepast naar 'adresboek.wab.exe" met het gevolg dat het bestand dus onleesbaar is voor OE.
Ik heb het vevolgens rechtstreeks ge-exporteerd naar de stick en toen ging het wel goed!
Hoe het kan? geen idee maar mijn vraag is dus wel opgelost. bedankt voor je hulp.

Han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan