adresboek importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gersta64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2013
ik heb mijn adresboek "csv bestand" geexporteerd uit outlook.
Nu wil ik deze in mijn live mail importeren.
Ik open mijn live mail, ga naar contacten en klik op "importeren uit bestand"
Hier kies ik voor microsoft outlook (CSV) in stap 2
In stap 3 kies ik het opgeslagen csv bestand en klik vervolgens op importeren contacten.
echter krijg ik dan onderstaande foutmelding.

"The file is empty, or not in the correct format."

Wat gaat hier fout en wie weet raad?

Groet,
Gerrit

Waarschijnlijk verwacht Live Mail een andere CSV layout dan door Outlook wordt gemaakt.
Kijk eens naar het scheidingsteken tussen de velden.
Grote kans dat dat een komma "," is en Live Mail er een puntkomma ";" verwacht.

Ok, natuurlijk is dat weer niet te vinden in de Help van Windows Live. Daarvoor moet je helemaal naar de zakelijke Microsoft CRM Dynamics:

Outlook-contactpersonen naar een CSV-bestand exporteren

• Start Outlook.
  • Als u Outlook 2007 gebruikt:
  • Klik in het menu Bestand op Importeren en exporteren.-OF-
    Als u Outlook 2010 gebruikt:
    • Klik op het tabblad Bestand. Klik vervolgens op Opties en Geavanceerd. Klik onder Exporteren op Exporteren.
    De wizard Importeren en exporteren wordt geopend.
  • Klik op Naar een bestand exporteren en vervolgens op Volgende.
  • Controleer of Door komma's gescheiden waarden (DOS) is geselecteerd en klik vervolgens op Volgende. Als u het bericht ontvangt dat de functie niet is geïnstalleerd, klikt u op Ja om deze te installeren.
  • Selecteer in de lijst Selecteer een map voor de export de map Contactpersonen die u wilt gebruiken en klik op Volgende.
  • Typ een bestandsnaam met CSV-extensie in het vak Geëxporteerd bestand opslaan als, zoals contactpersonen.csv, en klik vervolgens op Volgende.
  • Klik op Aangepaste velden toewijzen.
  • In Outlook worden standaard meer velden dan nodig geëxporteerd. Om die reden moet u een aantal velden verwijderen voor u uw contactpersonen naar een CSV-bestand exporteert. Bewaar in dit voorbeeld alleen de volgende velden:
    • Voornaam
    • Middelste naam
    • Achternaam
    • Functie
    • Werkadres, straat
    • Werkadres, plaats
    • Werkadres, provincie
    • Werkadres, postcode
    • Werkadres, land
    • Telefoon (werk)
    • Telefoon (mobiel)
    • E-mailadres
    Als u onnodige velden (zoals Factureringsgegevens) wilt verwijderen uit het CSV-bestand voor de export, sleept u onder de kolom Veld de veldnamen naar de kolom Waarde. Verwijder velden tot alleen de velden overblijven die u wilt exporteren. Voor dit voorbeeld zijn dit alleen de twaalf vermelde velden.
  • Klik op OK.
  • Klik op Voltooien.

Voer je Contactpersonen opnieuw uit naar een nieuw bestand & probeer het nog eens.

adresboek

Bedankt voor de reacties.
Ik heb alle opties die hierboven gepost zijn uitgeprobeerd, echter zonder resultaat.
De melding blijft verschijnen.

Wie weet waar het nog meer aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Plaats eens een regel uit het CSV bestand, uiteraard zonder gevoelige info.

Hallo,

Zoals gevraagd hieronder een voorbeeldregel.
Ik heb inmiddels de punt/komma al vervangen door een komma of een punt.
Echter blijft het resultaat ongewijzigd.

Storing,"storing@zoeker.nl";"Gerrit Storing"

Groet,

Dat is dus duidelijk niet goed.
Dat zou dan het volgende moeten zijn:
"Storing";"storing@zoeker.nl";"Gerrit Storing"

Het kan zijn dat de ; een , moet zijn maar je mist dus wat " tekens.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Heb even snel een aantal regels aangepast zoals je hierboven beschreef, echter zonder resultaat.
Geprobeerd met ; , en . echter blijft dezelfde melding verschijnen.

Ik heb al zitten kijken of ik ze in outlook handmatig in kan voeren, maar ik heb nog geen mogelijkheid gezien.

Mocht je nog een idee hebben dan hoor ik het graag, anders is het helaas.

Bedankt

Ok, ik snap ook niet goed waarom het niet lukt, even nagekeken & in principe zijn alle velden van Outlook uitwisselbaar met Windows Live Mail,inclusief zelfs certificaten.

Wel even wat anders geprobeerd: Als de Outlook op dezelfde computer zit als de Windows Live Mail (anders even installeren), doe het volgende:

Open WLM, Contactpersonen, Bestand, Importeren, & klik dan Microsoft Outlook Adres-boek.

Exporteer wel eerst je bestaande adresboek als .CSV, & maak daarna de lijst leeg, anders moet je met de hand alle dubbele contactpersonen verwijderen, & dat is een crime...
:rolleyes:

Ik open mijn live mail, ga naar contacten en klik op "importeren uit bestand"

Hallo,
Ik ben ook bezig met Live Mail te installeren en heb je vraag gelezen, maar ik blijf hangen bij "ga naar contacten"
Ik kan dat niet vinden in het Lint.
Vertel eens hoe kom je daar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan