adresboek is niet terug te zettten met backup[

Status
Niet open voor verdere reacties.

metselaar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
mijn adres boek is van uit mijn backup HD niet terug te zetten dmv de functie bestanden en instellingen terug zetten.
Het raport vermeld:
Status van terugzetten
Bewerking: terugzetten

Back-up van C:, Teruggezet naar C:
Back-upsetnummer 1 op mediumnummer 1
Omschrijving back-up: Set gemaakt op 14-2-2003 om 23:51

Terugzetten gestart op 22-9-2003 om 0:14.
Terugzetten voltooid op 22-9-2003 om 0:14.
Mappen: 6
Bestanden: 0
Bytes: 0
Tijd: 1 seconde

----------------------

terwijl het Rob.wab 331kB bevat en Rob.wa~ 201kB

Hoe krijg ik mijn adresboek weer terug??

Ik zet het adresboek altijd handmatig terug:

Zorg dat Outlook en Outlook Express niet geopend zijn.

Zoek de files op in c:\documents and settings\jouwnaam\application data\microsoft\adress book

Delete deze files en zet jouw backup er neer. Start Outlook (express) op en je zult zien dat je adressen er weer staan.

zo te zien zijn de files nu gelijk aan mijn backup maar niets in outlook en als ik mijn adresboek met contact personen probeer te openen krijg ik een melding dat een ander programma het adresboek heeft vergrendeld

In de map staan dus alleen nog maar jouw oude bestanden, de nieuwe zijn volledig verdwenen? Ik ben minder bekend met Outlook, maar in Outlook express zou het moeten werken. Je ziet daar links onderin geen adressen staan??

als ik mijn persoonlijke adres boek (bureau assessoires)open krijg ik de melding dat een andere (?) toepassing het adresboek heeft vergrendeld. Dus misschien is het er wel maar kan ik het niet openen. Ook bij outlook krijg ik bij de selectie contact personen niets te zien.

Typ in start\uitvoeren:

wab /a [enter]

Kijk onder Extra\opties en zorg ervoor dat er GEEN radiobutton staat bij "Contactpersonen delen met Outlook".

Is de versie van het adressenbestand trouwens gemaakt met een andere versie van OE?

Groetjes,
Bennie

bij wab /a krijg de zelfde boodschap dat het adres boekl is vergrendeld door een andere toepassing. Die radio button kan ik nog niet vinden. En ik heb alleen kontakt personen in mijn adres boek aangemaakt en outlook gebruik ik helemaal niet

Zoek in de verkenner het adresboek op (*.wab). Kijk met de rechter muisknop naar de eigenschappen. Zie je daar het "Alleen lezen" attribuut staan? Zo ja, haal het vinkje weg.

Groetjes,
Bennie

het wordt er niet beter op ik kom nu helemaal niet meer in mijn adresboek "" Toegang geweigerd"" hij staat inderdaad op alleen lezen en wordt ook weer onmiddelijk op alleen lezen terug gezet als ik het venster sluit. Even daarvoor waren er nog twee mappen in de map adresboek, adresboek?? (331kB) en Rob.wa~ (204kB) Ik zou en map rob.wab verwachten!
Eerst dacht er goed aan te doen ze gewoon weg te gooien en opnieuw via backup terug tezetten maar helaas geen succes. Ik ga nu maar weer terug via systeem herstel naar de eerste situatie van vandaag.

21.30 uur weer terug naar de situatie van 08.00 uur
Het resultat is dus dat ik alleen lezen niet kan uitzetten!!.

Laatst bewerkt:
En waarom kan dat niet? Is het hokje grijs? Klik je ook op toepassen? Is het adresboek met een andere versie van OE gemaakt dan de versie die je nu gebruikt?

Groetjes,
Bennie

Je heb het over Outlook Expresse maar daar doe ik helemaal niets mee. Ik heb het zuiver over het adresboek van bureau accessoires. Ik heb een nieuw test adres aangemaakt en krijg ik geen blokkeer boodschappen meer en lijkt alles normaal. Maar ben ik nog steeds mijn oude adressen kwijt. Hoe kom ik er nu achter dat ze nog steeds goed op mijn back-up schijf staan en zoja hoe tover ik ze weer terug. Ik heb wel ergens gelezen dat je van een .wa~ en wab bestand kan maken maar dan moet je ook een register aanpassen. Dat wordt echt linke soep voor mij.
Ik vind het zo vreemd dat het XP boek het steeds heeft over het adressenboek van outlook maar zwijgt over het adressen boek van bureau accessoires. Is dit soms het zelfde? Vreemd genoeg kan ik in het outlook adressen boek niet mijn test adres vinden. Het handboek Windows XP dat ik heb is Academic service van Ed Bott en Carl Siechet uitgegeven door Microsoft.
Ik heb benieuwd of er nog wat te reden is??
Rob

Nu begrijp ik er niets meer van. Een adressenboek van "bureau-accessoires"???? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dat???? Het enige dat ik weet is dat bestanden eindigend op *.wab adressenboeken zijn van OE.

Groetjes,
Bennie

Mijn besturings programma is Windows XP prof.
start-> Alle programmas->Burreau accessoires-> adresboek.
Hier in kan je alle gevevens van personen e-mailadressen telefoon-nr. enz in opslaan. Die ben ik nu dus kwijt. Ik had al zo'n vermoeden dat we het niet overhet zelfde hadden maar zo zie je maar hoe misverstanden kunnen ontstaan. Maar het vreemde is dat op mijn backup schijf wel de .wab en .wa~ staan en op mijn c:/ schijf een adresboek en .wa~ bestand.
Ik weet niet hoe ik het verder moet uitleggen

Rob

Maar dat adresboek is hetzelfde adresboek dat OE ook gebruikt. Wat gebeurt er eigenlijk als je het adresboek probeer te importeren in OE? Zelfde foutmelding?

Groetjes,
Bennie

Ik krijg nu geen fout code en heb als test een nieuw adres ingevoerd. Dit adres of kontakt persoon vind ik overiges niet terug in mijn adres lijst van outlook. Wat voor mij nu even belangrijk is of mijn orginele adres boek nog aanwezig is op mijn backup schijf. (sorry voor de late reactie maar ik was voor een kleine twee weken "down under"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan