adresboek leeg, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Machtigingen heb je alleen mee te maken als je een Microsoft Exchange server gebruikt als mailserver. Ik vraag me ernstig af of dat bij jou het geval is.

M.b.t. NK2EDIT: Download nk2edit_setup.exe, draai die (=installeren).
Zodra geïnstalleerd kun je nk2edit meteen opstarten, en die kijkt meteen in de juiste map en opent ook meteen het juiste .NK2 bestand. Makkelijker kan niet. :)
Alleen als je meerdere Outlook profielen zou hebben, dan moet je in NK2EDIT m.b.v. File -> Open .NK2 File
het .NK2 bestand aangeven dat bij dat Outlook profiel hoort.

NK2EDIT staat na de installatie in je Start-menu onder Alle Programma's -> Nirsoft NK2Edit -> NK2Edit
voor het geval je 'm later nog een keer wilt starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toevoeging nog: Als je .NK2 bestanden met NK2Edit wilt verknopen:
In NK2Edit: Options -> Associate .nk2 extension With NK2Edit

Dus dan start NK2Edit automatisch na dubbelklikken op een .NK2 bestand en opent het dubbelgeklikte .NK2 bestand.

Tijs.

Hoera! Nu heb ik de hele lijst contactpersonen terug. Alleen staat hij nog nit terug in mijn adresboek van Outlook. Hoe krijg ik hem daar terug?

a. Ik betwijfel (zie ook eerste posting) of die ingangen wel ooit in de Contactpersonen gestaan hebben...
b. In Contactpersonen zet je ze door de gewenste/nuttige .NK2 ingangen te selecteren in NK2Edit en dan te kiezen voor File -> Export Records To Outlook Contacts
Ik vermoed dat je daarvoor wel Outlook open moet hebben, maar mogelijk lukt het ook zonder.

Tijs.

Ik heb onder "file" idd "export records to outlook" gevonden. Maar als ik dan ga kijken in extra>adresboek krijg ik dezelfde foutmelding en wil dat bestand nog altijd niet openen. Ik denk dat het probleem daar ligt: om de een of andere reden krijg ik de adreslijst van contactpersonen niet te zien (zie hogere posting). Met andere woorden: ze staan er wel maar ik kan ze niet openen of ik mag ze niet openen...

Nu komen we ergens: Contactpersonen is maar 1 adresboek waar in gekeken kan worden. Er kunnen er nog veel meer zijn, zoals een adresboek-bestand, een globale adreslijst die je krijgt als de mailserver een Microsoft Exchange server is etc.

Kijk het volgende na (in Outlook): Extra -> E-mailaccounts -> bolletje in "Bestaande adreslijsten en of adresboeken weergeven of wijzigen"
Kijk of de (bestanden behorend bij) alle genoemde adreslijsten/adresboeken wel bestaan danwel of je die wel kunt lezen etc.

Tijs.

Ik kan pas morgenvoormiddag met jullie hulp verder werken aan het oplossen van het probleem. Inmiddels alvast bedankt.

Bekijk het volgende:
Zoek de Contactpersonen map, rechtsklik erop en kies Eigenschappen. In tabblad Algemeen moet staan dat er IPM.Contact items in die map gepost mogen worden en in tabblad "Adresboek van Outlook" moet het vinkje staan in "Deze map weergeven als een e-mail adresboek"

Verder moet je nog eens duidelijk maken wat je allemaal hebt veranderen in (Eigenschappen en/of Machtigingen van) Contactpersonen, want vlgs. mij hintte je ernaar dat je iets had lopen wijzigen???

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry moest voor werk dringend naar buitenland (gebeurt wel vaker) Nu weer terug. Het enige probleem is nu de contacten naar mijn adresboek overzetten. Telkens ik op extra>adresboek klik krijg ik de foutmelding dat het adresboek niet kan worden geopend. ik sluit niet niet uit dat alle mailadressen daar staan, maar dat ik de lijst dus niet kan openen. Hoe dan ook, ik kan die lijst nu wel (dank zij jullie) raadplegen via NK2EDIT al is dat iets omslachtiger.

Dat je je enige adresboek (is, in jouw geval, de Contactpersonen) niet kunt openen wisten we al.
Kijk nog eens terug naar posting #30, waar ik daaromtrent een tip geef!

Tijs.

Zou kunnen dat mijn probleem nu opgelost is. Ik volg #30, ga naar extra en adresboek, krijg de foutmelding "kan adresboek niet openen" en als ik dan op ok klik...verschijnt "adresboek" met rechts "namen weergeven uit". Als ik daar klik vind ik een lijst van wel zes keer contactpersonen". Bij klikken op de eerste 5 gebeurt er niets, maar bij klikken op laatste zie ik opeens de hele lijst van meer dan 600 contactpersonen verschijnen! Nogal omslachtig, maar nu heb ik tenminste mijn adressen terug. (Automatisch aanvullen is blijven werken).

Dat is niet wat ik aangaf in posting#30 (want alleen acties op Contactpersonen, niet op het adresboek), maar als je tevreden bent met de huidige situatie dan is dat ook een goed resultaat. :)

Tijs.

Misschien nog dit: ik heb bij mijn weten geen veranderingen aangebracht aan het adresboek of aan de lijst van contactpersonen; op zekere dag wilde ik een adres opzoeken en moest vaststellen dat de hele lijst (via extra>adresboek) leeg was. Ik herinner me heel goed dat dit daarvoor niet het geval was. Dat raadsel is nog altijd niet opgelost. Maar het is niet het eerste raadsel met Outlook...

Een raadsel lijkt iig wel opgelost... er was echt geen backup v/h adresboek.. ? :o
Maar fijn dat deze reddingsactie gelukt is..:cool:
Je het vast meteen een backup gemaakt .... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan