Adresboek rangschikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Beste computerliefhebbers,

ik zit een beetje te worstelen met Outlook XP prof. Ik ben vorige week overgestapt van Outlook Express 6.0 naar Outlook, en heb mijn gehele mailbestand en adresboek over gezet.

Nu wil ik echter een aantal nieuwe contactpersonen toevoegen, maar ondanks dat ik bij 'file as' eerst de achternaam invul, krijg ik de contactpersonen toch telkens met de voornaam in beeld. Dat komt omdat Outlook eerst de 'name' weergeeft, en dan pas de 'Display Name'.

Er staat dus Jeroen Kampioen i.p.v. Kampioen, Jeroen als ik mijn adresboek open. Omdat ik gewend ben aan eerst de achternaam, vind ik dit hoogst irritant.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om eerst de Display Name en dan pas de gewone Name in m'n adresboek te krijgen?



Jeroen Kampioen
 
Hoi Jeroen, :D

Dat is knap, jij maakt van een standaardfunctie het omgekeerde. (geintje)

Luisterd, als je begint met de voornaam in te typen en dan de achternaam. (Joost Verdaasdonk), dan zie je bij Opslaan als: Verdaasdonk, Joost.

Typ je het in zoals jij het doet, dus omgekeerd dan heb je idd dat resultaat.

Eenvoudig op te lossen, het veld Opslaan als is een combobox (listbox) dus je kunt alsnog de juiste variant (achternaam, voornaam) kiezen! (en daarna Opslaan en sluiten)

En dan staat ie keurig netjes zoals jij het wilt.

Tja…..dat was het zo wel.

Succes! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan