Adresboek verliest submappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb mijn Adresboek van de ene (XP-)pc op de andere (XP-)pc overgezet en toen "geïmporteerd" vanuit Outlook Express. Alle adressen zijn gekopieerd, maar ze zitten allemaal in de "Hoofdidentiteit" en mijn ± 25 submappen zijn verdwenen. Op mijn oude computer zaten ± 300 van de 600 adressen in de Hoofdidentiteit en de rest was verdeeld over de submappen. Wie weet hoe ik dit op mijn nieuwe pc weer voor elkaar krijg?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Hoi,

Ga op de oude pc naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602}\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Kopieer en/of verplaats deze bestanden naar dezelfde map op de nieuwe pc.
De lokatie van het adresboek:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book.

Bedankt, Teugem.
Maar ik kan het niet helemaal volgen. In het eerste map die je noemt (het lange pad) staan mailbestanden, geen adresbestanden. In de andere map staat het wab-bestand (adresboek). Dat heb ik (zie boven) via usb-stickje op de nieuwe pc gezet en aldaar vanuit OE geïmporteerd, met als resultaat dat de submappen niet meegenomen zijn en alle 600 adressen in de Hoofdidentiteit terecht zijn gekomen.

Hoi,

Helaas, dit de enige optie die ik heb .....
Hoop dat er een ander is met de gouden tip.

Hoi,

Heb het nog 'even' uitgeprobeerd.
Dus het WAB verplaatst naar de nieuwe lokatie, zoals ik hierboven heb beschreven.
In eerste instantie lijkt het er inderdaad op, dat ik de submap(pen) niet meer heb.
Maar als ik in het adresboek een nieuwe submap wil aanmaken met de bekende (oude) naam, wordt gemeld dat de submap reeds bestaat.
En dan is die submap óók weer zichtbaar ..... mét alle daarin geplaatste contacten.

Let wel: ik heb dus de gegevens niet geëxporteerd en geïmporteerd middels de hiervoor beschikbare menu-opties, maar heb het WAB-bestand verplaatst (of gekopieerd, wat je wilt) naar de nieuwe gebruiker en/of lokatie:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book\.....

De essentie lijkt te zijn dat je niet importeert (vanuit OE) maar gewoon de drie bestandjes uit de map C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book plakt in dezelfde map op de nieuwe pc. Bij mij kwamen alle submappen toen ineens weer te voorschijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan