adresboek vista naar windows xp???

Status
Niet open voor verdere reacties.

chico79

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo,

Ik heb op mijn packard bell laptop windows vista home basic staan, maar deze wil ik er af halen en er windows xp pro weer opzetten! Is het mogelijk om het adresboek in windows mail te backuppen naar een externe hd en dan deze weer straks op windows xp te zetten? Of met speciale software? Mischien gewoon met exporteren en inporteren via oulook express?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft! zodat ik niet alle adressen opnieuw hoef in te typen.

Bvd,
Chico79.

Of het kan hangt van je mail programma af.

ik heb gelezen op het internet* dat het niet mogelijk is om een adresboek van uit het vista mail programma (ben eventjes de naam kwijt) naar outlook expres te kopieren.
maar als je outlook gebruikt is het als het goed is gewoon te kopieren naar de nieuwe installatie van outlook

*(bron ben ik kwijt heb het een week of 2 gelezen wegens een probleem op het werk)

Gewoon exporteren en later importeren is denk ik de handigste methode, tenzij je tijdelijk even op de Vista OE installeert en dáár de Windowsmail contacten binnentrekt.

Outlook Express slaat de database met e-mailberichten standaard op in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\

Vervolgens kopieer je de .DBX bestanden uit de hiervoor genoemde map naar een andere harde schijf en plaats je de DBX bestanden later weer terug in OE op de XP machine.

Laatst bewerkt:
Outlook expres slaat alleen het adresboek op als een WAB bestand (Windows Adress Book)

Winmail van vista kan contactpersonen exporteren als csv bestanden, deze worden geopend in een exel bestand en daarna zul je ze dus in OE moeten intypen.
Of als .vcf en dat is de standaard voor microsoft outlook.
Denk (weet niet zeker) dat je met OE ook outlook bestanden kunt importeren.
Voor OE zelf dus als .wab kan winmail niet opslaan.

In Windows Mail kan je het adresboek (wat daar heet 'Contactpersonen' maar het komt op hetzelfde neer) exporteren als CSV-bestand.
En naderhand kan je het in OE weer importeren, via het menu:

Bestand > Importeren > Ánder adresboek
en dan kiezen voor Tekstbestand (met door komma's gescheiden waarden)

Hallo,

Bedankt voor de reacties, ga het proberen! Als het lukt zal ik het melden!
:thumb:
Gr,
Chico79.

Hallo mensen,:D

Het is gelukt!:thumb:
De manier van Ommeren lukte zonder moeilijkheden!
Weer wat geleerd.
Thanks..
Greetz...Chico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan