adresboek Windows mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammie22

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Goedendag, ik wil de contactpersonen in het adresboek van Outlook ( office 2003) verplaatsen naar de map cantactpersonen van Windows mail ( Vista ).
Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat.

Sammie22

exporteren dan inporteren ;)

Als TS écht bedoelt het adresboek, en niet de map contactpersonen, is die niet te 'exporteren'.
Als TS de map 'Contactpersonen' bedoelt kan deze wél worden geëxporteerd, maar moet drastisch worden aangepast om te kunnen importeren in Windows Mail. Rechtstreeks importeren vanuit Outlook - Contactpersonen is niet mogelijk.

Wat moet er drastisch worden aangepast?
Alvast bedankt voor je reactie.

..... het scheidingsteken en de veldnamen; exporteren van Notities (Outlook) leidt dikwijls tot verlies van integriteit van gegevens.

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie. Ik vraag het eigenlijk hierom: Ik ga nu juist over van Windows Mail naar Outlook. Is dat eigenlijk wel een goed idee?
In ieder geval heb ik nu (met veel kunst en vliegwerk) mijn contactpersonen geëxporteerd naar Outlook. Maar de mappen worden niet meer herkend, het is een rommeltje. De groepen heeft hij gelukkig wel overgenomen. Nu wil ik dit maar per distributielijst (groep) gaan bijwerken.

Mijn concrete vraag:
Als ik op een groep(dus distributielijst) klik met de rechter muisknop krijg ik geen eigenschappen. Hoe kan ik nagaan hoeveel contactpersonen er in zo'n lijst zitten? Ik kan nu alleen zien dat de totale lijst van contacpersonen 992 is, maar hier moeten een flink aantal dubbelen inzitten.

Heel veel dank voor uw reactie. Ik ben net lid geworden, wat fijn zo'n forum!

Hoi,

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoelt.
Want als je zo'n 990 contactpersonen uit Windows Mail hebt geëxporteerd, dan staan ze dus ook in Outlook, als je ze importeert.
Wellicht moet je nog eens kijken hoeveel contactpersonen er in Windows Mail voorkomen.

Werken met Outlook heeft eigenlijk alleen maar 'zin' als je ook gebruik maakt van de extra mogelijkheden van Outlook (uit het MsOffice-pakket dus).

Er staat een heleboel dubbel in. Dat heb ik dus niet goed gedaan. De dubbelen ga ik verwijderen.

Mijn vraag is: Als ik op een groep (dus distributielijst) klik met de rechter muisknop krijg ik geen eigenschappen. Hoe kan ik nagaan hoeveel contactpersonen er in zo'n lijst zitten?

Bedankt!

Hallo,

Dan krijg ik het aantal dus niet te zien. Ik klik op zo'n groep, dan krijg ik een apart venster met bovenaan "distributielijst". Onderaan staan geen aantallen. Als ik naar beneden scroll ook niets. Als ik de hele lijst selecteer kan dat alleen door bovenaan te klikken en met shift de onderste aan te klikken. Maar dan nog steeds geen aantallen. Ctrl-A doet het daar niet. Als de hele lijst blauw is doet de rechtermuisknop niets. En dubbelklikken doet het dus ook niet. Dus wat nu te doen??

Bedankt voor telkens zo'n snelle reactie!
Hartelijke groet

Hoi,

Ik heb hier:
Windows vista met Windows mail
Outlook (msoffice) 2007
Ik kan in Outlook mijn gegevens uit windows mail gewoon importeren.

Kan dat bij jou niet?

Ik zou alle contactpersoongegevens verwijderen, dus ook distributielijsten en submappen en het importeren nog eens 'gewoon' overdoen.
Het is toch onbegonnen werk om dat allemaal uit te zoeken?

Ik denk dat er inderdaad niks anders opzit. In ieder geval bedankt voor alle hulp! Ik weet niet of de topic-opener hier wat aan heeft. Anders moet die zelf maar dit draadje sluiten.
Heel veel dank en een goede jaarwisseling gewenst.
Hartelijke groet,
Efred Aartsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan