adresetiketten maken in Writer/tekstverwerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

anita82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hoi iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wil adres etiketten maken in writer.

Nu wil ik ze gewoon handmatig intypen maar..........

Als ik ga naar: Bestand --> Nieuw --> Etiketten

Dan heb ik een aantal opties.

Vel maar dan kan ik maar een vel met adressen maken en ik heb ongeveer 100 adressen.
Bij deze optie kan ik overigens wel het juiste Avery etiket selecteren.

Continue werkt niet omdat ik daar het juiste type niet kan kiezen maar alleen aangepast?

Help welke opties moet ik aanvinken zodat ik meerdere pagina's met adressen kan vullen!

Bedankt!

OOOoooo ja ik heb openoffice 3 ik weet niet of dat nog verschil maakt?

Groetjes
Anita

Hoi,

Niet slim ......
Denk je dat je die adressen écht maar één keer zult gebruiken?
Zo niet, dan er een gegevensbestand in bijvoorbeeld 'calc' van maken, zodat evt. wijzigingen en aanvullingen makkelijk te maken zijn.
Werkt ook veel handiger, dat injassen van die gegevens ........
Hierna kan je dan een samenvoegactie plegen.

Hoi Teun,

Dat weet ik maar ook dat lukt niet.

Ik wilde het adressen bestand van Thunderbird gebruiken maar dat lukt dus niet.

Ik zal hier even mijn bericht bijplakken wat ik op een ander forum geplaatst heb:

Hallo iedereen,

Ik heb het internet al afgespeurd maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Ik wil adresetiketten maken (bv voor kerstkaarten enz).
Nu heb ik alle adressen in het adresboek van thunderbird staan en ik heb een goed document hoe ik die etiketten dan kan maken in writer.
Ook weet ik hoe ik de adressen kan exporteren.
Ik heb daarbij 3 extentie mogelijkheden: LDIF, Komma gescheiden, en tabgescheiden.
Ik heb het adressenbestand op alle 3 de manieren opgeslagen.
Toen ben ik naar writer gegaan en vervolgens naar -> Bestand -> assistenten gegevensbron voor adressen
En dan kom ik er niet meer uit!

- Ik geef hier andere externe gegevensbron aan want dit is de enige optie die ik kan kiezen.
- Ik klik op volgende en kan dan op de knop instellingen klikken.
- Hier moet ik een database type kiezen maar welke?
- en als ik dit gedaan heb welke van de 3 opgeslagen bestandjes moet ik dan kiezen.
- en hoe nu verder?

Alvast heel erg bedankt!

Ik had een heel goed PDF document van iemand op internet gevonden maar toen is mijn computer gewist en nu ben ik dus alles kwijt!

Als je me hierbij kan helpen graag.

Anders ben ik ban dat ik het toch handmatig moet doen.

Of zijn er nog andere mogelijkheden, zoals bv een bestand maken in calc, en zo ja hoe werkt dit dan?

Dankje

grt
Anita

Als je exporteert uit Thunderbird, doe je dat als een 'kommagescheiden' bestand.
Als je in Writer een databaseformaat moet kiezen, doe je CSV- of opnieuw kommagescheiden bestand.

Moet je eerlijk zeggen .... 'k gebruik geen Thunderhird en OpenOffice, maar MsOffice ......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan