• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adresgegevens invoegen bij Excel 2010 Factuur schabloon

• Onderwerp starter Onderwerp starter kling
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kling

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Wij werken met MS office 2010 o.a. Excel en hebben daar een factuurschabloon gemaakt
echter is het ons tot nu niet gelukt een snelle keuze en invoeging van adresgegevens te maken van debiteuren factuur adres en afleveradres en crediteuren uit een spearaat Ecel Klantenbestand. Met de Words lukt dat wel via samenvoegen van data, maar daarin zitten geen rekenfunkties zoals bij Excel.

Wie kan ons uit zijn of haar ervaring goed op weg helpen dit te realiseren.

Er staat op de Microsoft een demo testfactuur met de mogelijkheden die we willen benutten maar na vele pogingen zijn we gestopt met proberen, helaas.

wie weet raad.

mvg

KLING:o

Kijk eens naar de mogelijkheden van vert.zoeken.

beste Rob,

dank voor jouw reaktie, maar eerlijk ben ik nog niets opgeschoten. Daarom stuur ik je nu even mijn testfactuur inkl klantenbestand om eens met jouw excel ervaring 2010 mij op weg te helpen uit het klantenbestand de gegevens te selekteren en dan in de factuur te plaatsen. Op de MS Office website staat overingens een demo van faktuur met klanten bestand maar ik heb schijnbaar te weinig ervaring met excel dus laat ik me graag adviseren.

http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/financien/factureren_met_excel_1.aspx

indien er nog vragen zijn laat het me even weten.

groetjes

John

Hallo Kling

Ik zie een heel mooie beschrijving en uitleg zoals het moet.
Zie helaas je test bestandje niet.

Als je het hebt "gebouwd" zoals het in de uitleg staat kan er eigenlijk niet veel mis gaan. En ongeveer het laatste item is waar Rob op doelde enwel de formule vert.zoeken(....

mvg Peter

@Peter, er staat op die pagina een verwijzing naar een voorbeeldbestand.

@Kling, Overigens is dat bestand al eerder gedownload en zijn hier al meer vragen daarover aan de orde geweest. Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens.

vert.zoeken is een goed tip.

ik moet alleen nog iets meer studeren op excel werkwijze want ik heb mijn velden uitgebreid in de factuur en het klantenbestand. echter krijg ik een foutmelding # verw. en dat moet ik nog even uitzoeken waarom.
Want ik heb de velden bankreknr en BTWnr toegevoegd als test maar dat lukt nog niet zo best. Misschien heeft iemand een tip.
Of moet ik bij het uitbreiden van het klantenbestand ook het bereik appart instellen of gaat dit automatisch. Want anders ligt het zoeken buiten het bereik?

groetjes uit een regenachtig Limburg

Hallo Kling

Je zult idd. je bereik moeten aanpassen.

Laat een voorbeeldje zien van datgene wat je al hebt, natuurlijk ontdaan van gevoelige info.

En hier in het Nederlandse Zuid-Limburg is het ook vochtig.

mvg Peter

Excel schabloon bereik

Peter,

In de bijlagen "mijn" aangepaste Excel factuurschabloon inkl de uitbreiding die ik heb gemaakt in de factuuropmaak en klanten met veld Bankreknr en BTWnr helaas werken deze niet.

Bekijk bijlage Verkoopfactuur kt.ods

mvg

ik heb nog een aktuelere file maar die is te groot voor dit programma zal dit separaat verzenden.

kontakt

peter laat me even weten op welk e-mailadres ik je de bewuste file kan toesturen want het attachment is te groot voor dit programma?

mvg

John:thumb:

John,

ods duidt op Open Office en dit is dus geen excelprobleem.

Via mail kreeg ik: "Rob,

ik kan helaas dit bestand niet als attachment meesturen op het forum omdat hij groter is dan het max. vandaar dat ik het bij deze aan jouw voorleg. lijkt me praktischer. laat me even jouw kommentaar toekomen mvg"

Ik heb het bestand even gezipt en aan dit bericht toegevoegd. Nu blijkt het ineens wel weer een xls-bestand te zijn.

In de reeks berichten die je op deze manier creeert, zie je dat zelfde bestand met vragen van anderen: kijk daar ook eens naar. Ik deed deze suggestie al eerder.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi, even het bereik aanpassen is de oplossing

open je sheet ga naar: namen beheren (zit in excel 2007 onder tab formules)
Klik 1x op klanten, onderaan zie je staan verwijst naar: in jou geval =Klanten!$A:$J
Pas de J aan en maak hier een H van klik op het vinkje en vervolgens op sluiten

Groetjes Eric

PS: Bestand maar even aangepast en toegevoegd...tevens artikel blad gemaakt :d

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verkoopfactuur.xls

beste eric

hoe weet je dat ik over 2 maanden pas 71 jaar ben en me nog steeds aktief bezig houdt met dit soort kwesties.

helaas kan ik op de plek waar ik overdag nog hele dagen werk niet aan de slag met jouw suggestie omdat dit in mijn werkomstandigheden niet kan.
zal dus vanavond op mijn eiegen laptop even bekijken wat je me hebt geadviseerd kijkt me wel de oplossing en ik ben erg benieuwd.

zoals gezegd ben ik voor mijn dochter bezig wat standaard software in te richten voor haar bedrijf en ben dankbaar voor elke hulp die ik daarbij krijg.

ik hoop dat ik je na vandaag nog eens vaker mag vrgen omme te assisteren.

prettige dag verder en baedankt voor je spontane hulp en advies. geweldig!!!!:thumb::thumb:

Kling

Verkoopfactuur5 test.

Goedenavond Eric,

Whoooooow,

Het is alsof je mijn gedachten gelezen hebt. Geweldig wat je voor me hebt uitgevoerd.
met de aanvullende wijzigingen. Jij hebt tenminste de zaak begrepen, en het lijkt simpel maar ik ben je daar erg dankbaar voor.

E.e.a. heeft enkele vragen bij me opgeroepen en misschien dat je me daar ook een advies over kunt geven.

Ik werk in ons geval met tekeningnrs die gekoppeld zijn aan een artikel en uitgebreidde tekst produktomschrijving.

Het tekeningnr bestand zou gemaakt moeten worden en daaraan gekoppeld per specifieke tekeningnr de produktomschrijving. Deze omschrijving gaat uiteraard niet in een veldnaam zou een soort memo veld moeten zijn. is dit mogelijk of moet daarvoor een link met Dbase of Word gemaakt worden.?
is het verder mogelijk de tekeningnr te koppelen aan een attachment.?

Nu moet is stoppen want anders draaaf ik weer door, na dit prima begin.

welk soort advies kun je me hierbij geven svp.

met vriendelijke groeten

john.:d

John,

Er is heel veel mogelijk in office, een koppeling met een bestand bv een word of een pdf bestand is niet al te moelijk.
Dit doe je door de formule tekst samenvoegen, en de formule hyperlink
Dit bestand kan locaal staan bv op de D: schijf maar kan ook op het internet staan.

Ik heb het voorbeeld bestand even aangepast kijk even naar het tabblad artikelen kolom E en op het tabblad: factuur bij de artkelen. genaamd link

Bedoel je zoiets ? er zijn natuurlijk heel veel mogelijk heden en dit is er 1 van :P

Groetjes Eric

Bijlagen

Word of Access bestand invoegen /samenvoegen in Excel

Eric,

ik heb jouw idee via link bekeken, maar wat ik eigenlijk bedoelde is het volgende.

In het gedeelte waar de artikelen worden geplaatst via selektie knop, is het eiegenlijk mijn bedoeling om naast de korte artikel omschrijving direkt in de ruimte daaronder vanuit of een Word of Acess een groter tekst artikelomschrijvings bestand samen tevoegen waarin alle technische details beschreven staan.Dit mag ook direkt gekoppeld zijn aan een extern bestand van Tekeningnrs waarin deze technische artikelomschrijving staat. Het probleem van deze uitgebreidde tekst is nl dat dit niet in Excel kan mijnsinziens. Of heb je een beter voorstel??:)

beste mensen,

ik dank iedereen die zijn of haar bijdrage heeft geleverd voor het oplossen van mijn vragen. wij hebben nu een werkend model en zullen dit regelmatig updaten en vernieuwen.
mocht het nodig zijn dat we toch nog ergens tegen aanlopen dan meldt ik me.

mvg

KLING ( John)

Verkoopfactuur tabblad met Access 2010 klant.dbase koppelen

Eric,

nadat we enkele maanden met jouw Verkoopfactuur.xls inkl div tabbladen hebben gestoeid zijn we tot de volgende vraag gekomen. Het tabblad klanten is hier gemaakt in excel en wij hebben inmiddels Microsoft office 2010 geinstalleerd en hebben daardoor de beschikking over de laatste nieuwe MS technieken. Tevens is het ons gelukt onze Access 97 Database hierin goed werkend te imigreren. wat we nu aan je vragen is of je ons kunt helpen met een tabblad inkl alle werkende n.a.w data en mogelijkheden in deze verkoopfaktuur in te voeren. Het database klanten bestand wil ik separaat aan je toesturen. Hierbij hebben we nog een wens nl. dat er 2 n.a.w. "bloks"zijn 1 voor Postadres en 1 voor Verzendadres.

Ik zie met interresse jouw bericht tegemoet.

mvg.

John:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan