Adresgegevens vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Forum-ers,

ik wil mijn adressenbestand in excel gebruiken voor de adressering in Word 2010. Maar dan zo dat als ik het klantnummer invul in het kenmerk, dat er dan via bijv vert.zoeken de adressering van die klant verschijnt.
Vlg mij is met de functie samenvoegen het alleen mogelijk om 1 brief naar bijv. al je klanten te sturen, maar dat is dus niet de bedoeling....

Iemand die weet hoe ik de gewenste koppeling kan maken? Heb word en excel bijgevoegd. De gegevens die automatisch moeten verschijnen heb ik in de brief in rood aangegeven, de sleutel is geel gemarkeerd in beide documenten.

Dat kan met Samenvoegen, waarbij je dan één adres selecteert. Anders zul je het vrees ik moeten gaan programmeren.

Hmm, dat samenvoegen wil ik juist graag vermijden.....
Ik wil graag de link met het klantnummer om verkeerde adressering te voorkomen.

Je kunt niet op een andere manier linken met een gegevensbestand; je kunt wel koppelen met een ander (type) bestand, maar dat wordt dan in zijn geheel in Word gemikt. Het is niet voor niks een tekstverwerker... Om te linken met specifieke gegevens hebben ze dus de MailMerge uitgevonden :)
De enige manier die je daarbij hebt is dus een selectie maken van één of meer records.
Het alternatief is een heel stuk ingewikkelder, want dan moet je via VBA een connectie maken met het Excel bestand, dat uitlezen en op basis daarvan handelingen doen. Daarbij moet je dus ook weten op welke plekken die informatie moet worden neergezet, dus je moet alles voorkoken qua bookmarks etc.
Een voorbeeldje (niet veel meer dan een aanzet) vind je hier:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan