• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adresgegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank_koreman

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
hallo iedereen,

om te beginnen zal ik gelijk maar even uitleggen waarom ik adressen in excel heb. ik krijg dit zo aangeleverd en kan er verder niks aan veranderen. het zal dus bij excel blijven. om het toch iets gemakkelijker te maken wil ik via een UF makkelijk adressen en gegevens van bepaalde personen kunnen opzoeken. ik heb een bestand bijgevoegd (fictief) met daarin een UF. de indeling ervan heb ik al gemaakt, maar het maken van de codes is zo moeilijk. als een categorie gekozen wordt blijven er minimaal 1, maximaal (±) 20 personen over. uiteindelijk moet dus het adres in beeld komen.

zou iemand me kunnen helpen dit voor elkaar te krijgen?

bij voorbaat dank

Bijlagen

- Wat is UF?

- Waar staat de code die je nu gebruikt?

- Wat bedoel je met code maken?

UF = Userform (pop-up schermpje)
op dit moment heb ik nog geen VBA-codes, omdat ik het niet zó kan schrijven dat het werkt. ik probeer het zo te krijgen dat als men een categorie gekozen heeft dat er dan nog maar een aantal namen over blijven waaruit gekozen kan worden.
met code maken bedoel ik dat de UserForm werkend gemaakt moet worden.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Frank,
Kun je hier mee uit de voeten?

Laatst bewerkt:
hallo jongens,

ik heb eens gekeken. Cor de versie die jij bracht werkte prima, maar het moet echt in een UserForm, want de sheet zelf hoeft niet zichtbaar te zijn.
Luc, ziet er goed uit. werkt ook prima, maar kan ik ook op voornaam zoeken? het liefst natuurlijk voornaam, voorvoegsel en achternaam, maar ik ben er niet zeker van of dat dat zomaar lukt (natuurlijk wel als je de namen samenvoegd in de sheet, maar dat wordt te omslachtig. ik heb geprobeerd de listbox op de voornamen te staan, maar dan werkt het niet meer.
ik heb als bijlage de versie van Luc toegevoegd met de aanpassing dat ook het telefoonnummer gezien wordt.
zou je er nog even voor me naar kunnen kijken Luc?

Bijlagen

Hoi Luc,

deze valt perfect. er zat een klein foutje in. hij zocht de categorie in de kolom met telefoonnummers, en kwam dus steeds met niks terug, als een categorie gekozen werd. het werkt bij mij nu dus wel.
mooi om te zien hoe de normale functies gecombineerd kunnen worden met VBA functies.

hartelijk dank weer, Luc !

voor de volledigheid en geïnteresseerden nogmaals het bestand, zonder fout.

Bijlagen

hallo iedereen,

net voor mijn vakantie heb ik bovenstaande vraag gesteld. ik dacht toen dat de vraag opgelost zou zijn. nu wilde ik vandaag met dit bestand gaan werken en bleek dat het nog niet helemaal werkt.

er zit nog ergens een heel klein foutje, denk ik. als ik op het formulier een categorie gekozen heb en op de eerste naam klik die onder die categorie valt krijg ik rechts de eerste naam uit de gehele lijst te zien. dus zonder dat de autofilter gebruikt is. ik heb geprobeerd de code aan te passen etc. maar dat werkte bij mij niet.

weet iemand wat er fout gaat?

bij voorbaat dank.

p.s. "voorbeeld-C" is het laatste bestand.

Hallo Frank,

Dat kleine foutje waar je over spreekt had je kunnen weten.
Zie opmerking in het tekstvak op het 1e blad.
Lees ook het label boven de ListBox in de UserForm.

In deze D-versie krijg je in filtermode geen adresgegevens meer.
Dus alleen met Filter Uit krijg je juiste adresgegevens.

Bijlagen

sorry Luc,

je had gelijk. ook niet zo'n goed plan om het hele verhaal na drie weken zo op te pakken.

toch bedankt weer.

groet,

frank

hallo jongens,

na weer een avondje serieus prutsen, blijk ik weer iets fout te doen. omdat deze adressentoner weer een onderdeel is van mijn programmatje wilde ik de knop voor het openen van de UserForm "Adressen" op een ander blad zetten, om te kijken of de code zo gemaakt is dat dat kan. dit bleek niet het geval en ik heb zoveel ik kon zien aangepast, maar er zit nog ergens een fout.

wat ik dus probeer is de UF wel te tonen, maar het blad met de informatie niet.

kan iemand mij vertellen wat er fout gaat?

de eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit project.

in "Private Sub UserForm_Initialize()"

in de regel ".AddItem R.Text"

omdat deze R vaker voorkomt zou de fout ook ergens anders al kunnen zitten, maar ik kan deze fout gewoon niet vinden.

iemand een idee?

Bijlagen

je hebt gelijk Luc,

dit is natuurlijk ook een optie. zoals het nu werkt denk ik dat ik het wel in mijn andere bestand kan implementeren.

het zou moeten werken.

dank je wel weer voor de uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan