• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adreslijst en contactpersoon in excel?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lance

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hey,

Wegens een aantal reden zit ik met een documentje waarbij ik een lijst met klanten en contactpersonen in een excel sheet heb.

Nu wil ik een klant kunnen selecteren met een combobox en daarna zijn contactpersoon.

Hoe begin ik hier aan? Iemand nuttige tips?

Alvast bedankt om m'n probleem te bekijken.:thumb:

met vriendelijke groeten

Bijlagen

Dat kan met vertikaal zoeken.

Ik heb een paar dingetjes gewijzigd, die hiervoor nodig zijn.
Blad 3: A1 heeft een cijfer die wordt neergezet wanneer je een klant selecteerd.
Selecteer je klant 1, dan is die waarde 1, selecteer je klant 13, dan is die waarde 13.

In blad 2 heb ik een kolom met nummers toegevoegd. Deze corresponderen met je klantnummer.

Vertikaal zoeken:
=VERT.ZOEKEN(Blad3!A1;Blad2!A2:L15;3)

Na het selecteren van bijvoorbeeld klant 5:
heeft blad 3, cel A1 de waarde 5.
=VERT.ZOEKEN(Blad3!A1;Blad2!A2:L15;3)
=VERT.ZOEKEN(Blad3!A1waarde 5;Blad2!A2:L15Bereik waar te zoeken naar die waarde;3)en dan de 3e kolom.

Er wordt dus gezocht naar de waarde 5 (blad 2 kolom A) en in het hele bereik van je adressen bestand, 3e kolom. (1e kolom is die met de nummers, 2e kolom is met je klanten enz.)

Zo is het dus eenvoudig om een hele lijst met gegevens automatisch in te laten vullen.

Laatst bewerkt:
hey,

alvast bedankt voor de snelle reactie.
nu is het zo ik zit met een aantal contactpersonen per klant,
hoe pak ik dit dan best aan?

ciao

Meer kolommen maken. En als die leeg zijn, krijg je blanko regels zodra je de gegevens van een klant ophaalt.

mm ok is een oplossing,
maar het probleem dat ik de data klant en contactpersoon binnenkrijg via een ander programmatje
en dat is in deze vorm..
het aantal rijen is ook variabel..
is er dus een andere oplossing voor??

met vriendelijke groet

Ik weet zo gauw geen andere oplossing.
Hoe krijg je dan meerdere kontaktpersonen, in deze vorm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan