adreslijst via samenvoegbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngridA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Heb voor de optie samenvoegbestand een lijst gemaakt. Voor gebruik op etiketten en op brieven werkt dit prima. Deze lijst zou ik echter willen plaatsen in een tabel (een adreslijst maken) en daarna kunnen uitprinten. Dat lukt niet. Uitprinten gaat wel maar dan staat niet alles netjes onder elkaar en als ik de tekst probeer te converteren naar een tabel komt alles in 1 vak te staan. Ik werk met word 2003.

tekst naar kolom zou toch moeten werken als je het juiste scheidingsteken aangeeft. als je etiketten kan maken, moet het ook in een tabel kunnen. anders moet je eens een deel van je lijstje hier zetten, ontdaan van gevoelige informatie.

steven

Hoi,

Dat heeft heel vaak te maken met de lay-out van het gegevens-document.
En daar is dus 'hier' weinig over te zeggen.
Je kunt mij het bestand mailen via www.valijn.nl
Waarna je het keurig in Excel weer retour krijgt.

Hoi,

Dat heeft heel vaak te maken met de lay-out van het gegevens-document.
En daar is dus 'hier' weinig over te zeggen.
Je kunt mij het bestand mailen via www.valijn.nl
Waarna je het keurig in Excel weer retour krijgt.

Dat is natuurlijk heel aardig, maar daar leer ik niet echt van en dat wil ik nou juist zo graag.
Kun je me misschien wel vertellen hoe ik het bestand gewoon kan openen want dat kan via word alleen als ik het hele samenvoeggedeelte doorloop.

Dat is natuurlijk heel aardig, maar daar leer ik niet echt van en dat wil ik nou juist zo graag.
ingrid,

daarom stelde ik voor om een klein deeltje van het bestand hier neer te zetten. wat soort bestand is het? uit welk programma komt het?

steven

Ineens zag ik het licht blijkbaar; het is nu wel gelukt en veel simpeler dan ik dacht. De lijst van het samenvoegbestand in een nieuw bestand zetten en converteren naar een tabel!
Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan