• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adreslijsten vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

supersuusje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Beste allemaal.

ik heb een excelbestand met 3 sheets, elk met een adreslijst. Nu moet ik de adressen die dubbel voorkomen markeren in de originele lijsten, en het liefst in een nieuwe sheet een gecombineerde lijst maken waar geen dubbele adressen meer instaan.
Ik heb al tig verschillende methodes geprobeerd, filteren, macro's maar de juiste heb ik nog neit gevonden.Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd zoals het zou moeten worden (dit heb ik handmatig gedaan maar de lijsten hebben meer dan 1500 adressen). Kan iemand me helpen?

Groetjes Suus

Bijlagen

Een hele domme methode die zeker werkt is de volgende:
de gegevens van de 3 sheets samenvoegen in 1 sheet.
het nieuwe sheet sorteren op naam, adres etc..
dan in een andere kolom (bijvoorbeeld B) een formule opstellen die de regel vergelijkt met de vorige:
dus bijvoorbeeld in cel B2 =als(a2<>a1;1;'"")
dit betekent: als de waarde van cel A2 ongelijk is aan die in A1 plaats dan dan een 1 in cel B2, anders niets.
Overal waar nu een 1 in kolom B staat heb je een uniek gegeven te pakken. Je kan eventueel ook een vergelijking doen op meerdere kolommen door eerst een tussenkolom te definieren (tekst.samenvoegen) en daar de formule op los te laten.
Succes, Henri

Indien je de Add-In "Morefunc" wil/mag installeren, kun je het eens proberen met de methode beschreven in de bijlage. Op Sheet 4 staat een link naar de Morefunc website.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan