Adressen backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Destijds heb ik van mijn adressen bestand een backup gemaakt. Deze wil ik terugzetten, doch dat lukt niet. In tegenstelling tot een *. wab bestand heeft deze backup de extensie vcb.
Op welke wijze kan ik dit terugzetten?

Geen idee hoe je aan een .vcb extensie gekomen bent.

In ieder geval heb ik het idee dat je een visitekaartje (dus 1 item/adres/persoon van je adresboek ipv. alle items/adressen/personen) hebt geëxporteerd. Zo'n (geëxporteerd) visitekaartje heeft de extensie .vcf

Probeer eens via de Opdrachtprompt het bestand te hernoemen naar [zelfgekozennaam].vcf, en daarna in Verkenner erop dubbelklikken. Als het succesvol geopend kan worden als visitekaartje, dan kun je dan kiezen het knopje Toevoegen aan adresboek om het weer te 'importeren' in je Adresboek.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, dat inlezen gebeurt niet in Outlook express. OE geeft wel andere mogelijkheden aan met andere extensies. Die heb ik gewijzigd, doch wil ook dan niet importeren. Wel is er een mogelijkheid voor Outlook, doch dat program gebruik ik niet.

Zelfs de site http://www.filext.com kan niets met de extensie vcb.

Ik heb dus helemaal geen idee wat voor bestand dat kan zijn.

Kijk eens of het bestand te openen is met Kladblok, en kijk of de inhoud in 'normaal leesbare vorm' is.

Ik heb zelf wel degelijk Outlook, maar ook daar zie ik geen mogelijkheid om .vcb bestanden te importeren.

Tijs.

Heelaas neen. Zowel in kladblok als wordpad lukt dat niet. Ik kan me evenmin herinneren warenom ik een backup heb gemaakt en met welk programma. Ik zal het ongetwijfeld uit een computerblad hebben. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan