• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressen enz. sorteren op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrade88

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Hallo,

Ik heb een ramenwasbedrijfje en ik heb een klantenbestand van ongeveer 150 adressen.
De ramen worden om de 6 tot 8 weken gewassen op elk adres en het lijkt me nu handig dat ik een excelbestand heb waarin ik kan zien hoeveel weken het geleden is dat ik op een bepaald adres de ramen gewassen heb.

Dat ik bij elk adres de datum invoer wanneer ik er het laatst gewassen heb en dat er dan automatisch voor het adres komt te staan hoeveel weken het geleden is. Ook zou ik willen dat de adressen die het langst geleden gewassen zijn dan bovenaan komen te staan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik voor ogen heb. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Ik heb weinig kaas gegeten van Excel. Mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!

Alvast hartelijk bedankt!

Vriendelijke groeten,
Michael van Beek

Post eens een voorbeeldbestandje met de layout zoals je dat voor ogen hebt.

Heb een voorbeeldje gemaakt in excel maar ik kan het bestand om een of andere reden niet uploaden. Maar dit zijn de kolommen die ik geselecteerd wil hebben. Onder het kopje week kom dan uiteraard hoeveel weken een adres geleden is

Week Adres Naam Telefoon Email Prijs Opmerkingen

En welke Excel-versie gebruik je?

Ik heb een voorstel waarin je de uitgevoerde taak vanachter invult en steeds de volgende datum van uitvoeren in de eerste kolom(A) te zien krijgt.
Zie maar of deze werkwijze u bevalt.

Heb het bestand aangepast zodat je het weeknummer krijgt van volgende uitvoering.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is bijna precies zoals ik het voor ogen had! Zou het mogelijk zijn dat er ipv het weeknummer, het aantal weken geleden dat een adres gewassen is komt te staan?

Week
7
7
7
6
6
6
6

Zoals hierboven, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten,
Michael

Michael,

Haal dan kolom B weg en wijzig de formule in A in
Code:
=ALS(OF((VANDAAG()-MAX(I7:T7))/7<=1;MAX(I7:T7)=0);"";(VANDAAG()-MAX(I7:T7))/7)
en trek deze door naar beneden

@robdgr

Bedankt! Alleen als ik nu op sorteren klik dan klopt het niet meer. Het adres dat het langst geleden is komt nu niet bovenaan te staan. Heb je hier misschien een oplossing voor?

Groeten,
Michael

Michael,

De formule in A gewijzigd in:
Code:
=ALS(OF((VANDAAG()-MAX(H8:S8))/7<=1;MAX(H8:S8)=0);[COLOR="red"][B]0[/B][/COLOR];(VANDAAG()-MAX(H8:S8))/7)
Daardoor loopt de sortering nu goed, de nul wordt met VO verborgen.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt allemaal! Ik zal de vraag op opgelost zetten!

Groeten,
Michael

Ben aan de slag gegaan en alles staat er in incl. datum. Alleen hij sorteert niet meer na rij 150, hoe los ik dit op?

Ook staat er bij de huizen die ik afgelopen zaterdag gedaan heb een leeg veld. Hier wil ik eigenlijk ook een waarde zien, dat zou dan 0,6 weken geleden worden voor vandaag bv.

Alvast hartelijk dank!

Alleen hij sorteert niet meer na rij 150

Er wordt maar tot regel (cel) AT150 gesorteerd:

Code:
Sub Sorteren()
    Range("[COLOR="red"][B]A7:AT150[/B][/COLOR]").Sort Key1:=Range("a7"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Cells(6, 1).Select End Sub

Die 150 correspondeert met je eerste vraag:
Ik heb een ramenwasbedrijfje en ik heb een klantenbestand van ongeveer 150 adressen
Heb het bestand aangepast met de weken nu met één decimaal en het sorteren uitgebreid tot 500 regels.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan