adressen in een PDA gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo Helpers!
Ik heb een oude Palm Tungsten E2 PDA en bijbehorende Palm Desktop Software. Er staan een vracht adressen in,ook op mijn laptop dus. Die adressen staan in .BAK bestanden (juist?). Wat moet ik doen om die bestanden in een formaat te gieten zodat ik ze kan lezen met andere software, dus ook als ik de PDA en PalmDesktop niet meer zou hebben?
Moeilijk?
Alvast bedankt voor jullie antwoord

Goedemorgen Mumzel! Dank voor jouw reactie. Ik heb hiet Outlook Express; ik zal eens kijken of dat ook werkt. Maar misschien ga ik wel over op Windows Live. En het liefst zou ik daarnaast een gewone (.doc of .odt of pdf) file met die namen en adressen etc. willen hebben in Mijn documenten. Mogelijk?
Groeten van Dirk

Ik vond de volgende engelse tekst over het exporteren van de contacs naar G-Mail. Ik heb er nog geen een gevonden voor de export naar Outlook Express, maar ik denk dat het principe van het exporteren hetzelfde is. Er zal waarschijnlijk een bewerking plaats moeten vinden. Ik weet trouwens niet of je .bak bestand wel het originele adressenbestand is. Dat zou in principe ook een .CSV bestand kunnen zijn. .Bak is meestal een backupbestand. Probeer in de palm desktop eens te doen wat hieronder staat? En dan bij export Outlook Express in te voeren? Als je het bestand van die adressen kunt vinden zou ik het eerst even kopiëren naar een andere plek.

In the Palm Desktop program, call up the address list. Then go to the File menu and choose the Export option. In the export settings, select all the contacts you wish to move and export the file in the .csv (comma-separated values) format. The Palm Support site has details — and information about other export formats — at bit.ly/oi53sR.
Because Palm Desktop may be using different data fields than the new application you plan to use, you may have to open the .csv file with software like Microsoft Excel and edit it so that it imports properly into your new program of choice. Microsoft has instructions for editing the file and importing it into Outlook at support.microsoft.com/kb/810930. Likewise, Google has similar instructions for editing (bit.ly/Mqrwn) and importing (bit.ly/5QiA7y) .csv files into Gmail Contacts.

Succes! En laat je even weten of het gelukt is? :)

dank mumzel! Ik heb gezien, dat ik in CSV formaat kan exporteren, dus dat gaat lukken Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan