Adressen op enveloppen drukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijswijk

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
22
Ik druk altijd vanuit Word mijn adressen op de enveloppen. Tot het heden gebruik ik altijd het formaat 4 1/8 * 9 1/2 inch of te wel volgens Word enveloppe model DL.
Nu probeer ik andere formaten zoals C5 en C6 en dan komt er niets meer van terecht. De naam van de geadresseerde en/of afzender (linkerbovenhoek) komen niet of niet geheel op de juiste plaats te staan.
De vraag is nu heeft iemand ervaring met dit probleem en hoe kan ik dit verhelpen.
Waar kan ik de instellingen veranderen.
Als iemand raadt weet hou ik mij aanbevolen.

Hans
 
Probeer eens om een nieuw document te maken met word.
In het gebruikte document staan waarschijnlijk nog de instellingen van de oude enveloppe.

Of, kijk in het adres-document eens naar de standaard papier / enveloppe.
Soms als je adressen uit een ander document (met een ander formaat enveloppe) kopieerd, neemt ie oude instellingen over.

[Ctrl] a (alles selecteren, en dan eveloppe type controleren.
 
ja, ik herken het probleem. Het geadresseerdevak komt bij mij altijd "te laag" op de envelop.

Ik dacht het eerst op te kunnen lossen door in het "instelvak" de tekst horizontaal dan wel verticaal "bij" te stellen met enkele millimeters / centimeter, doch dat werkt niet.

De oplossing die ik bij mij nu heb toegepast is even simpel als doeltreffend. Plaats de tekst zoals gebruikelijk op de envelop en klik dan eenmaal in de buurt van die tekst. WinWord plaatst de tekst in een tekstvak en doordat Winword dat doet, kun je het vak natuurlijk vrij simpel wat hoger plaatsen.

Deze "grap" werkt natuurlijk ook bij "samenvoegen", want je versleept het tekstvak VOORDAT je gaat samenvoegen.

Ik vermoed dat het een bugje is in Office (2000 is de versie die ik gebruik)
 
Laatst bewerkt:
afzender op enveloppe (linker boven hoek)

Dat is een leuke oplossing echter ik heb in de linkerbovenzijde van de enveloppe mijn eigen adres staan. Die linker bovenhoek luistert nogal nauw.

Of het een bugje is in Office 2000 weet ik niet want ik heb het al eerder geprobeerd in Office XP en dan zit ik met hetzelfde probleem.

Het is alleen een geluk dat ik meestal enveloppen met formaat DL gebruik.

Weet jij misschien nog een andere oplossing

MVG

HANS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan