• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen-prive uit computeridee

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Deze week heb ik nogmaals het bestand Adressen-prive.xls uit Computeridee nr. 22 van 2002 tevoorschijn gehaald. In dit bestand blijft zich een fout voordoen, zowel in de zelf gemaakte als de gedownloade versie.
Het betreft de berekening in kolom G, waarin met een getal moet worden aangegeven hoe lang het duurt voor een verjaardag plaats vindt. De jarigen moeten hierin vervolgens op volgorde van verschijnen kunnen worden gesorteerd.
De kolom G blijft bij mij geheel leeg, dus ook geen #### zoals in het kader beschreven. Nu reeds op drie computers uitgetest.
Wie weet raad?
Anton

Vanachter mijn PC kan ik moeilijk in dat bestand kijken:D Is het een bestand dat groter is dan 100KB? Anders kan jet hier posten. Geef het dan wel de extensie *.txt mee i.p.v. *.xls.

Groetjes,
Bennie

Gezipt is het wel kleiner dan 100kB.

Btw, ik weet het antwoord niet zo 1, 2, 3.

Bijlagen

ff nader bekeken:

Veld G moet volgens mij leeg blijven.
Als je in veld G1 het knopje aanvinkt wordt de eerstvolgende jarige bovenaan de lijst geplaatst, dan de persoon die daarna jarig is enz. enz.

Bij mij verschijnt in kolom G de leeftijd in jaren, zodra ik een geboortedatum invul in kolom F.:confused:

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Bij mij verschijnt in kolom G de leeftijd in jaren, zodra ik een geboortedatum invul in kolom F.:confused:

Verschijnt bij in kolom H

Laatst bewerkt:
Kolom H inderdaad.

Groetjes,
Bennie

Wat het nut is van de formule in kolom G weet ik niet, maar als je het resultaat zichtbaar wilt krijgen moet je de opmaak van de cellen veranderen. Momenteel zijn zowel het lettertype als de achtergrond geel en dat leest nogal moeilijk :confused:

Soms is het toch eenvoudiger dan het lijkt.
- inderdaad komt in kolom H de leeftijd in jaren te staan
- inderdaad is het de bedoeling dat bij het aanklikken van cel G1 de jarigen in volgorde van opkomst worden gesorteerd, dus de eerstvolgende jarige bovenaan.
- inderdaad is de opmaak van de kolom geheel geel, dus achtergrond en letters (hier had ik niet op gelet)
- geef de letter een andere kleur en ik zie de waardes 1 en 0, terwijl in de beschrijving in decimalen wordt gewerkt
- als laatste heb ik de celopmaak dus naar 3 decimalen gewijzigd en krijg ik nu in elke cel een andere berekende waarde
- deze berekende waarde is dus van belang om de jarigen te sorteren in volgorde van opkomst.

Iedereen erg bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Anton

Kolom G aangepast

Vond het wel een geinig programmatje, heb nog wat gekuntseld met de kolom G, hierin kan je nu zien hoeveel dagen het nog duurt voor er iemand jarig is. Kan handig zijn.

Heb een bijlage toegevoegd alleen ik zie hem niet..

Groetjes Ron

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan