• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen samenvoegen in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef ons een beetje tijd :). Je zult het waarschijnlijk met een macro moeten doen, en die moet dus wel even worden geschreven.
 
Ik heb hiervoor een macro gemaakt. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • adressenreeks samenvoegen_rebmog.xlsm
    20,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Dank voor het bestand. Mijn dank is groot.

Echter, het werkt nog niet helemaal perfect. Het bereik is te kort ingesteld waarover de resultaten worden weergegeven.

Daarnaast, een blok kan meerdere straatnamen met huisnummers bevatten. Dit wordt nu niet gegeneerd.

Is het ook mogelijk om dit met een Excel-formule uit te voeren?
 
misschien heb je hier iets aan is is een function die als een echte excel functie werkt.

het kan ook wel met de gewone excel functies, maar dan wel met wat hulp kolommen en vervelend lange functies.
 

Bijlagen

  • formule gezocht adressenreeks samenvoegen 2.xlsm
    18,1 KB · Weergaven: 18
UDF:

Code:
Function F_snb(c00)
    F_snb = c00 & " " & Join(Filter(Evaluate("transpose(IF(B7:B2000="""",""~"",IF(B7:B2000=""" & c00 & """,C7:C2000&D7:D2000,""~"")))"), "~", 0), ", ")
End Function


in G9:

PHP:
= F_snb(B7)
 
Het probleem dat niet alle straten binnen een blok worden opgesomd, doet zich nog steeds voor.
 
Als je feedback geeft, geef dan gedetailleerde feedback: wat, waar, wanneer.
 
Hierbij een mogelijke oplossing met een (verborgen) hulpkolom. Volgens mij doet deze ook wat gevraagd wordt...

Edit: heb nu ook de mogelijkheid van meerdere straatnamen binnen een blok ingebouwd.
 

Bijlagen

  • formule gezocht adressenreeks samenvoegen (AC).xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
deze werkt het zelfde als die van AlexCEL (alleen omgekeerd in kolom E) waardoor de eindformule eenvoudiger is.
en ipv "/" staat er teken(10)
 

Bijlagen

  • formule gezocht adressenreeks samenvoegen 3.xlsx
    17,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
@sylvester-ponte, volgens mij had ik nog niet gereageerd in dit draadje;)

Met een kleine aanpassing in de code van @rebmog:thumb: En het voorbeeldbestand een beetje aangepast naar hoe de opzet hoort en waarin de differentiatie van de blokken duidelijk gemaakt had kunnen worden.
 

Bijlagen

  • adressenreeks samenvoegen_rebmog.xlsb
    17,5 KB · Weergaven: 30
VenA, sorry voor de naamsverwisseling ik zal het herstellen.

en er is nog een kleine aanpassing nodig:
als je in kolom A de term "blok c" verwijderd gaat het nog niet helemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan