• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen uit excel printen op etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vzadvies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Hallo,

Miscchien wel een vraag die dagelijks gesteld wordt maar kon hem niet terug vinden.

Ik heb een excelbestand met daarin adressen welke regelmatig wisselen. Deze adressen moeten maandelijks uitgeprint worden op etikketten: Buro1 L/I/K etiketten 21 etiketten per A4 70x38,1.Ik wil deze adressenlijst dus simpel kunnen printen want ben niet z'n computerfreak.

Is er ergens een handleiding te vinden want via help programma's van office 2003 kom ik er niet uit.

Ik heb voor de duidelijkheid even een klein gedeelte van bestandje toegevoegd!

Jan van de Vranden Wittedijk 24 5754 PP Deurne
Pieter v.d. Weijer Koksedijk 11 5421ZB Gemert
Gerard Welte Oldert 9 5763 PV Milheeze
Paul Wijnen Ruiter 10 5712 XP Someren
Han van Zeeland Hemelrijkseweg 17 5752 RD Deurne
Leon van Zeeland Hemelrijkseweg 17 5752 RD Deurne
Mickel van Zutphen Rooyseweg 31 5738 RD Mariahout

mvg,

Han van Zeeland

meest eenvoudige methode is via een samenvoegbestand in Word.
optie extra en dan kiezen voor afdruk samenvoegen. dan de drie stappen volgen dat wijst zich vanzelf.

meest eenvoudige methode is via een samenvoegbestand in Word.
optie extra en dan kiezen voor afdruk samenvoegen. dan de drie stappen volgen dat wijst zich vanzelf.

Ha,

Dank voor de tips maar tot smanevoegen was ik al gekomen maar dit werkt niet doordat codering van windows (standard) niet werkt of iets dergelijks niet klopt. Dus zodonede kan ik al niet samenvoegen.

mvg,

Han van Zeeland

dit zou toch moeten werken. ik heb er nog nooit problemen mee gehad. waar loopt het juist mis en wat is de foutmelding?

steven

Han,

Ik krijg de indruk dat de adressen steeds in één cel staan. Splits die eerst eens uit naar een kolom naam, een kolom adres, een kolom postcode en een kolom plaats. Voorzie die kolommen van een kolomnaam op rij 1 en de samenvoeging werkt wel.

Het werkt nog steeds niet:

Ik heb in excel in de bovenste regel alles een naam gegeven (de gegevens stonden al in aparte kolommen en rijen)
Daarna in word (office 2003) leeg bestand geopend en via extra naar "documenten vergelijken en samenvoegen" gegaan. Daar moet ik het excelbestand zoeken maar geeft hij deze in eerste instantie niet aan doordat hij op word-documenten staat ingesteld bij bestandstype. Deze verander ik in "alle bestanden" daarna selecteer ik mijn excelbestand waarna ik bestandsconversie in moet voeren. Hierbij komen mijn adressen niet meer terug.

Weet iemand waar nu de fout ligt??

mvg,

Han van Zeeland

via extra naar "documenten vergelijken en samenvoegen" gegaan.
Weet iemand waar nu de fout ligt??

hier ligt de fout: je moet gaan naar extra - brieven en verzendlijsten - afdruk samenvoegen (of etiketten).

steven

maar tot smanevoegen was ik al gekomen
. Dit onderdeel veronderstelde ik dus als bekend en heb dat verder niet meer meegenomen, dus dank Steven voor de aanvulling.

Beste vzadvies ;)

Zie bijgevoegd bestandje dat je van A tot Z de 6 stappen uitlegt wat je moet doen om etiketten af te printen in word met behulp van Excel bestanden.
Zet wel in Excel het volgende :

Naam en voornaam Straat Plaats
Danny Kerkstraat 40 Hasselt
Hilde Lindelaan 13 Brussel
Bart Stationstraat 2 Antwerpen
Jolien Veldstraat 51 Gent

Alles mooi gerangschikt onder elkaar.

Dit lukt gegarandeerd zelf nog eens uitgetest. :thumb:

Groetjes Danny :D

Laatst bewerkt:
alleen adressen van exel naar enveloppen

Hi,
ik heb een lijst met namen adressen en andere kolommen op exel.
Nu wil ik enkel de namen, en adressen naar word sturen, om op enveloppen te printen.
samenvoegen lukt niet.
ik krijg de adressen niet gekopieerd.
via word 2010 komt er wel een enveloppe te voorschijn, met een vervelende onodige blank pagina, die onmogelijk te verwijderen is.

ik heb de namen, (jammer genoeg met de kolommen) kunnen kopieren naar een doc bestand. (zie bijlage)
mijn vraag is hoe kan ik de adressen van exel naar de enveloppen printen?
ik heb al geprobeerd de adressen te selecteren, en in een word doc te plakken, maar dat document kan ik niet gebruiken.
ik krijg de melding: adressenlijstledenvvt kan niet worden geopend als gegevens of veldnamenbestand omdat dit het huidige hoofddocument is voor afdruk samenvoegen.

Bijlagen

Topic dateert van 2006, deze mogen met rust gelaten worden. Bovendien breek je in in iemand anders zijn vraag hetgeen niet is toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan