Adressen uit excell naar nieuwe groep in outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een groot aantal e-mailadressen in een excell bestand zitten en vroeg me af hoe ik die in 1 keer in mijn adressenbastand in outlook krijg gekopieerd. Knippen en plakken werkt niet. Ik heb een nieuwe groep aangemaakt in het outlookadressenbestand maar kan daar alleen maar leden selecteren uit het adressenbestand wat al in outlook staat....

Weet iemand hoe ik dat kan doen..en als ik later meer adressen toevoeg geeft het progamma dan bijvoorbeeld ook aan dat het adres al bestaat in die betreffende groep( ik selecteer telkens alle adressen welke ook een e-mail hebben en meot dan dus telkens alles selecteren omdat ik niet weet welke er in de afgelopen periode zijn bijgekomen)

Helluuuup

grt
Kaj

Hoi,

Een paar vragen, want echt duidelijk ben je niet:

- je weet zeker dat het om Outlook Expres gaat en niet om Outlook uit het MsOffice-pakket?
- wil je die gegevens in Excel eenmalig importeren in OE waarna je het verder in het adresbook van OE (dus Windows) blijft bijouden, of ga je er eigenlijk twee gegevensbestanden op na houden: 1 in OE en 1 in Excel. .....

Het laatste is dubbel, dus meer werk. Bovendien grote kans op gegevensverschillen.
Het bijhouden van 'nieuwe' mailadressen in Excel is op zich vrij eenvoudig, door een kolom met de invoerdatum aan te maken, waarop je vervolgens kunt sorteren.

Je kunt (mail-)adresgegevens uit excel importeren in OE, door de excelmap op te slaan als CSV- bestand. Daarbij worden in het adresboek de volgende veldnamen herkend:

Voornaam
Achternaam
Middelste naam
Naam
Bijnaam
E-mailadres
Adres thuis
Plaats thuis
Postcode thuis
Provincie thuis
Land/regio thuis
Telefoon thuis