adressen verwijderen outlook XP/window XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

veessen

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2002
IK werk met outlook XP als mailprogramma. Een ieder die ik een mail heb gestuurd, diens emailadres wordt opgeslagen binnen windows XP. Echter ook verkeerde emailadressen of mailadressen die ik niet meer wil gebruiken.
Weet iemand waar deze adressen opgeslagen worden zodat ze te verwijderen zijn.
ter info: Ik heb ze niet in mijn contactpersonenlijst staan.

Kleine kans dat je misschien AutoAanvullen bedoelt.
Ga in Internet Explorer naar: Extra>Internet-Opties>Inhoud>AutoAanvullen. Daar kun je aangeven wanneer AutoAanvullen wel/niet gebruikt moet worden en kun je de geschiedenis van AA wissen. Of deze:

Automatisch controleren en aanvullen van namen uitschakelen
Klik op Opties in het menu Extra.
Klik op E-mailopties.
Klik op Geavanceerde e-mailopties.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Automatisch controleren van namen uitschakelen

Schakel onder Bij verzenden van bericht het selectievakje Automatisch namen controleren uit.
Automatisch aanvullen van e-mailnamen uitschakelen

Schakel onder Bij verzenden van bericht het selectievakje Namen voorstellen bij het invullen van de velden Aan, CC en BCC uit.

adressen verwijderen

Ik vind het niet erg dat hij adressen aanvult of aanvult mar ik wil verkeerde adressen verwijderen.

In OE zit dat onder Extra en dan adresboek.
Vervolgens kun je ze verwijderen.
Je moet dus even goed alles uitklappen bovenin Outlook.

adressen verwijderen

In mijn adressenboek staan bij contactpersonen mijn eigen adressen en is de OE lijst leeg.
Daar staan dus niet die adressen die verschijnen van eerdere mailtjes.

adressen verwijderen

ter aanvulling: Ik werk met outlook XP en niet met outlook expres (OE)

Dat had ik al begrepen. Daarom zei ik ook dat je de boel boven goed moest uitklappen. Daar moet echt wel iets te vinden zijn.
Wat ik totaal niet begrijp..........ze staan er niet in en ze staan er wel in :eek:

Laatst bewerkt:
adressen verwijderen

Ik bedoel te zeggen dat ik het automatisch aanvullen als plezierig beschouw dus wil ik deze functie niet uitschakelen. Mijn outlook heeft voledige weergave dus kan ik bij extra ->adresboek kiezen uit mijn adressen of uit outlookadressen. Mijn adressen bevat mijn eigen adressen bestand en outlookadressen is leeg.
Toch als ik een mail maak en een adres van iemand invoer krijg ik een lijst van emailadressen die ik of diep in het verleden een keer gemaild heb of een keer als een verkeerd adres heb ingevoerd b.v vessen@zonnet.nl ipv veessen@zonnet.nl
Ik weet niet waar die vessen@zonnet.nl opgeslagen staat. Want zo'n adres wil ik graag verwijderen.

Het outlookexpress - adresboek heet wab. Als ik ter plekke er op klik krijg ik ook mijn adressen te zien.
Je zou dus eigenlijk moeten weten onder welke extensie de jouwe wordt opgeslagen. Maar het is natuurlijk vreemd op die manier. Het moet ergens onder je instellingen te vinden zijn.
Ik heb geprobeerd Outlook op te starten om mee te kijken maar dan moet ik em ook installeren dus dat doen we maar niet :)

adres

Ik heb naar dat *.wab bestand gezocht en gevonden. Maar deze is leeg. Waar ik naar op zoek ben is de plek waar Windows XP b.v. ook wachtwoorden opslaat. Ik kan mij nl voorstellen dat het daar ergens staat.

Die wachtwoorden zou ik nog niet eens weten te vinden.
Het enige waar ik je mee help op het moment is je bericht steeds weer bovenaan zetten ;-)
Voor de rest..........het spijt me, weet ik ook niets nieuws te verzinnen.

Dat Wab dat je vond zal trouwens wel van OE geweest zijn. Vermoedelijk heeft jouw adresboek een andere extensie.

Ja ik weet het . Het is een posting uit 2003!!! :cool:

Ook ik zat met hetzelfde bovenstaande probleem maar is eigenlijk simpel op te lossen.

Open/maak een nieuw bericht in Outlook (express) en tik in Aan: de naam naar wie je iets wilt sturen. Zoals aangegeven verschijnt nu ook "bijv. De verkeerd gespelde naam als mogelijkheid in beeld. Ga hierop staan en verwijder deze met de "DELETE" knop.

Voilá en op deze manier verwijder je dus de ooit"verkeerd ingegeven Emailadressen die niet in je contactpersonenlijst staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan