• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
is het mogelijk om data van blad 1 op tenemen in blad twee en deze blijven bestaan

om een adresse boek te maken

ehh,

kun je je vraag iets duidelijker maken ? Ik geloof niet dat ik 'm helemaal snap ?

:8-0:

Van een senior member mag men wel een iets beter geformuleerde vraagstelling verwachten, toch?

aangezien Dinoshop kennelijk niet meer online was, bij deze een gokje :

je hebt een Excelwerkblad op je scherm dat bestaat uit 2 tabbladen (onderin links blad 1 en blad 2) ???

op blad 1 in cel A1 staat het cijfer 12

op blad 2 in cel B5 wil jij de waarde van A1 (blad 1) hebben, vermeerderd met (bijv.) het getal 5 ??

Type dan in cel B5 op blad 2

=Blad1!A1+5

Als je nu op ENTER drukt verschijnt in cel B5 op blad2 de waarde 17, terwijl in cel A1 op blad 1 de waarde van 12 gehandhaafd blijft.

Is dit wat je bedoelde ????

was even weg

ik voeg het onderwerp even bij de bedoelling wordt dan duidelijk
gegevens in intro moeten worden over gemomen in database en daar ook blijven bestaan zodat in de intro de lijst leeg gemaakt kan worden en op nieuw ingevuld kan worden en de gegeven een regel lager in de data base ingevuld word
hoop dat het duidelijk genoeg is
bedankt al vast

Bijlagen

Bedoel je zo iets?
N.b. nu wordt een nieuw record op regel 2 toegevoegd, van uit de bewerking is dat makelijker dan onderaan, je zou de macro natuurlijk zo kunnen aanpassen dat hij na het toevoegen de database sorteerd op klant nummer.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
is het

hoe heb je dit gedaan ??????
het is een marco dat heb ik gezien .

Je vult de waarden in en start de macro, deze gaat naar het data blad, voegt een lege regel op rij twee in en kopieerd vervolgens elke waarde naar de juiste cel.
Dit alles heb ik met de macro recorder opgenomen.
Laatste stap was een button te maken en de macro aan de button te koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan