• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

evora

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
31
Op mijn werk krijg ik opdracht om een uitnodiging te sturen naar onze leden voor een jubileumviering.
Ik krijg van verschillende clubs in de stad bestanden in excel met adressen.
Vanaf hier zal ik etiketten printen (via Word).
De probleem is dat veel mensen lid van verschillende clubs zijn en om te voorkomen dat ze twee of drie keer de uinodiging krijgen wil ik ze in excel selecteren en uithalen.
Hoe doe ik dit?
Wat moet ik doen om een veld (adres) te vergelijken?

Bedankt en Groet
 
Wat moet ik doen om een veld (adres) te vergelijken?

Met de AANTAL.ALS functie kan je checken hoeveel maal een bepaald adres voorkomt in de kolom met adressen. Weet je dat dit >1 is, dan moet je die (mogelijk) al gaan uitklaren.

Andere schrijfwijzen van hetzelfde adres zullen uiteraard moeilijker te doen zijn. Dat zal grotendeels manueel werk worden. Als je de adressenkolom sorteert, zal het wel makkelijker gaan.

Wigi
 
adressen uitfilteren

Ik zou de adressen uitfilteren door een nieuw veld te maken en daar de combinatie postcode + huisnummer in te zetten. Dat levert een unieke combinatie op voor elk adres. Op die manier weet je zeker dat je geen dubbele adressen in je bestand hebt.

succes ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan