adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een aantal adresboeken voor mijn contactpersonen in Thunderbird, maar in de loop der jaren is dat erg veel geworden.
Veel personen staan er meerdere keren in. De ene keer met alleen een telefoonnummer en/of meerdere keren met verschillende emailadressen.
Nu wil ik graag al deze gegevens met elkaar samenvoegen.
Hoe kan ik dat het beste doen? Is daar een handig programmaatje voor?

Ik heb al een programmaatje om duplicaten te verwijderen, maar daar kan ik de gegevens niet mee samenvoegen.
Handmatig lijkt me geen optie, omdat het om honderden gegevens gaat..

Hoi,

Ik weet dat het in Outlook kan.
Zodra je in dat programma een bestand importeert in een bestaande contactpersonenlijst, krijg je de mogelijkheid om de gegevens samen te voegen als de naam exact hetzelfde is.
Een andere optie is, om dat juist niet te doen.
Want immers, Outlook gaat niet voor jou uitzoeken welke gegevens 'up-to-date' zijn en bij dezelfde veldinhoud wordt er een - wellicht onbedoelde - keuze gemaakt.
Wanneer je alle adressen gezamenlijk in één nieuw adresboek/-contactpersonenmap zet sorteer je op de naam en krijg je ze per 'doublure' onder elkaar.
Je kunt dan alsnog kijken welke overige gegevens, behalve de naam, de juiste zijn. Dat kan neem ik aan ook in thunderbird .....

Laatst bewerkt:
ja dat ken ik, maar om nu alles eerst in Outlook te importeren en dan weer terug, is ook wat omslachtig.

Open je adresboek, en doe eens Beeld> Sorteren op> Naam.
Of op emailadres.
Dan kun je ze makkelijk bewerken.

Of Extra> Exporteren> en dan bij bestandtype de gewenste selecteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan