• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressenbestand Excel filteren/splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanBentveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Hallo allemaal,

Ik dacht een vrij makkelijke vraag te hebben. Maar Google heeft mij nog niet kunnen helpen.

Ik heb een groot adressenbestand. Bestaande uit Bedrijfsnaam, Adres, Postcode en Plaats etc. (werkblad 1)
En ik heb een rijtje met alleen bedrijfsnamen, in het tweede werkblad staan. Uit een andere bron gekopieerd.

Nu wil ik graag de adresgegevens (uit het eerste werkblad) bij de bedrijfsnamen (in het tweede werkblad) krijgen. Met Ctrl. F alles opzoeken kost wat tijd. En het lijkt mij een veel voorkomende handeling, en waar dus een formule voor bestaat.

Kan iemand mij helpen?

Zonder een voorbeeld van jouw kant denk ik aan vert.zoeken.

Oke dank je. Ik heb even gekeken naar de opties in vLookup maar ik kom er nog niet uit.

Het eerste werkblad is als volgt opgebouwd:
HANDELNAAM ; CORR_ADRES ; CORR_WOONP
Bedrijf1 ; Lange Straat 2 ; 1234 AA Amsterdam
Bedrijf2 ; Langelaan 14 ; 1234 BA Amsterdam
Bedrijf3 ; Hoofdstraat 272 ; 5678 AA Enschede
Bedrijf4 ; Nentjeskade 34 ; 1234 AA Amsterdam

Het tweede werkblad
HANDELNAAM CORR_ADRES
Bedrijf 2
Bedrijf 4
Bedrijf 54

Ik wil dat als de handelsnamen overeenkomen, dezelfde data van kolommen 'CORR_ADRES' en 'CORR_WOONP' in werkblad 2 erachter komen te staan.

Laatst bewerkt:
En nu moeten we alles overtypen om een werkend voorbeeldje te hebben?

Nou nee. Ik weet niet hoe zoiets werkt of wat je nodig hebt voor een antwoord. Ik leer graag dus ben benieuwd wat je ermee bedoelt.

zou handig zijn als je een voorbeeld bestand erbij doet

Op blad2:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Blad1!$A$2:$C$5;2;0);"")
en
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Blad1!$A$2:$C$5;3;0);"")
en op diverse plekken onnodige spaties weghalen.

Btw: Het voorbeeld voeg ik zelf wel bij :confused:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan