adressenlijst importeren voor afdrukken etiketten

Status
Niet open voor verdere reacties.

colmax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik probeerd dus voor mijn werk een groot adressenbestand (gemaakt in word) te gebruiken om etiketten af te drukken.
alles gaat goed tot ik effectief de adressen wil importeren. Op elk etiket staat dan enkel <volgende record>. ook op het afdrukvoorbeeld staat niets. Ik volg nochtans elke stap zoals het moet via afdruk samenvoegen. Ik gebruik windows vista en word 2007.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes:o

Hoi,

Het samenvoegen vanuit een Word-tabel of anderszins als gegevensbestand gaat vaak mis.
De belangrijkste oorzaak is dat de structuur van de tabel of adressenlijst niet consistent is.
Een andere, dat bij de stappen van het samenvoegen de veldnamen niet goed worden gekozen of ge-assembleerd.
En zo zijn er nog wat oorzaken.
Het is moeilijk om - zonder meer informatie - een goed advies te kunnen geven.

Word-tabellen zijn overigens nou niet écht de meest geschikte manier om contactgegevens te beheren.
Daar zijn Excel en Access en ook Outlook meer geschikt voor.
Wellicht is het verstandig de tabel in elk geval over te zetten naar Excel.
Je mag je Word-tabel evt. wel versturen naar mij (zie onderstaande link), waarna je hem weer in Excel terugkrijgt.
Dat werkt in élk geval beter .......

Laatst bewerkt:
Je bent vergeten in het samenvoegdocument de velden te zetten die vanuit het andere bestand geïmporteerd moeten worden.

Je bent vergeten in het samenvoegdocument de velden te zetten die vanuit het andere bestand geïmporteerd moeten worden.

Ehh .... gokje, ofwel 'schot voor de boeg' dus van jou.
Ben zelfs zo vrij geweest het even uit te proberen, maar dan nog krijg je niet het resultaat met 'volgende record'.
Met andere woorden: het kán wat je zegt, maar er is een veelvoud aan andere oorzaken mogelijk ........
Edoch, het zal ts in elk geval aan het denken zetten; alhoewel ....... dat had hij al gedaan ;)

Bedankt al voor de reacties. Wat ik telkens voorheb als ik de stapsgewijze methode volg voor afdruk samenvoegen is dat bij het selecteren van een adressenlijst een nieuw venster opent (om dus een keuze te kunnen maken) en er bovenaan telkens staat:
- verbinden met nieuwe gegevensbron
-nieuwe SQL server verbinding.

Kan het hier iets mee te maken hebben?
Bedankt alvast!!

Hoi,

Wat jij bedoelt is 'iets' als in de bijlage.
Maar dat heeft er niks mee te maken, want je kunt gewoon bladeren naar een willekeurig gegevensbestand dat als zodanig door Word wordt ondersteund.
Zoals gezegd, het lijkt er eerder op dat met die tabel dus iets aan de hand is.

Blijft mijn aanbod om het bestand te mailen, waarne ik het controleer en tevens als 'reserve' overzet naar Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan