• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Adressenlijst met verkoopprijs automatisch verwerken obv woonplaats en prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharkt

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Goedendag,

Ik heb een lijst met adressen opgebouwd uit regels met <naam> <Straatnaam><Huisnummer><Postcode><Woonplaats><Vraagprijs>.

Nu wil ik deze lijst automatisch 'schonen' door de adressen onder een bepaalde vraagprijs eruit te halen. Alleen is de grens <Vraagprijs> afhankelijk van de woonplaats. Voor bijvoorbeeld Rotterdam moet alles onder 200.000 geschoond worden en voor bijvoorbeeld Dordrecht moet alles onder 225.000 geschoond worden. Daartoe heb ik reeds een tabel

Ik krijg wekelijks een nieuwe lijst, dus liefst middels een macro om wekelijks 'automatisch' de lijst te schonen.

Ik hoor graag of er ideeën of suggesties voor zijn.

Groeten,
Shark T

Een filter plaatsen is niet zo moeilijk.

Nee, maar lijkt mij niet de oplossing. Per woonplaats een andere vraagprijs waarop gefilterd moet worden. Bovendien moet ik dat dan elke week/lijst opnieuw doen.

Je hebt ongetwijfeld al een lijst en de tabel met voorwaarden waarop gefilterd moet worden? Plaats het dan even.

Goedemorgen,

Hierbij het bestand. Ik heb het adres etc er even uitgelaten, is niet relevant voor de vraag. Aan de rechterzijde de "voorwaarden" per plaats.

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft!

gr

Bijlagen

Even zonder macro. Als je gegevens wil vergelijken zorg er dan voor dat deze vergelijkbaar zijn. 'Rotterdam-Centrum' is voor excel iets anders dan 'Rotterdam'.

In het het voorbeeldje heb ik even een tabel gemaakt met alle plaatsnamen in blad 'plaatsen'. In de tab 'adressenservice' kolom G staat een formule waarmee je de onnodige data kan filteren en verwijderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Eens inzake Rotterdam etc, maar ging mij vooral om de werkwijze. Had voor mijzelf grof de bedragen erin gezet voor het idee en nog niet de exacte namen.

Hier kan ik wel wat mee! Nu nog een manier dat ik niet iedere week de formules in de cel moet zetten.

Mogelijk een nieuwe Excel maken wat iedere keer de gegevens ophaalt uit het weekoverzicht? En dan alleen de cellen met WAAR?

De meest eenvoudige manier om iets te automatiseren in Excel is een macro opnemen.

VenA,

Het bestand is elke week anders betreft het aantal regels. Als ik een macro opneem, doet het dan niet elke week van maximaal het aantal waarvoor ik de macro opgenomen heb?

Mijn idee is dat ik een Excelmap open en als ik de macro start deze een "box" opent waarin je het te openen bestand moet selecteren (bestand van die week) En dan vervolgens de gegevens uit dat weekbestand importeert obv de kenmerken.

Lijkt mij een goed plan.:d

Neem een macro op en plaats het bestandje inclusief de macro hier. Dan is vast wel iemand die het dynamisch wil maken zodat het voor elk weekbestand werkt.

Zo, daar ben ik weer ;-)

Ik heb het iets anders opgepakt. Ik open nu het bestand uit mijn mail en vervolgens pas ik daar het Macro in toe, waarbij tevens het bestand wordt opgeslagen. Het wordt altijd opgeslagen als hetzelfde bestand, aangezien de macro in Word dat weer opent om de brieven te versturen.

Enige waar ik nu meer zit is. Ik wil de formule in kolom G hebben, maar iedere keer verwijzend naar de kolommen E en F uit dezelfde rij. Hoe doe ik dat?

Formule
=--(F2)<VERT.ZOEKEN(E2;'F:\NIEUWE STRUCTUUR\Verhuizingen\Mailing\[PLAATSEN-PRIJZEN-TABEL.xlsx]Plaatsen'!$C$1:$D$50;2;0)

Dit is de macro. Momenteel wordt de formule er nog in geplakt. NB Er zit ook een bewerking bij om de dubbele waarden op te geven.

Sub VerwerkenMailing()
'
' VerwerkenMailing Macro
'

'
Rows("1:7").Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Range("G2").Select
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Unicodetekst", Link:=False, _
DisplayAsIcon:=False, NoHTMLFormatting:=True
Selection.AutoFill Destination:=Range("G2:G216"), Type:=xlFillDefault
Range("G2:G216").Select