Adressenlijst via carkit (Nokia 6310) onvolledig

Status
Niet open voor verdere reacties.

quilliaume

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Mijn zwager heeft een mercedes Vito met daarin de tel. bediening via knoppen in het stuur .
Als hij daar zijn Nokia 6310 (maar ook met mijn 6310) in doet en de adressenlijst oproept , blijken daar sommige adressen tussenuit te zijn .
B.v. onder de A staan in mijn toestel staan 5 adressen , via zijn systeem verschijnen nr 2 en 3 niet (verder in de lijst komen die hiaten ook voor)

Ik heb al gekeken of het soms ligt aan het type waaronder ze opgeslagen zijn , maar dat was bij alle 5 type AlGEMEEN .

Hij is bij de mercedes dealer geweest en die vertelde dat het systeem alleen van de simkaart leest , ik zei dat me dat sterk leek , want die keuze word in de 6310 zelf gemaakt . Dat bleek ook wel want mijn lijst staat alleen in het toestel en mijn sim is leeg .

Nu kom ik in het menu van de 6310 de term "Standaard nummers" tegen (menu Kopieren) , maar het is me niet duidelijk welke dat zijn .
Zouden die er iets mee te maken hebben ?

Even een stukje uit een Nokia-handleiding over standaardnummers:
U kunt verschillende typen telefoonnummers en tekstitems per naam opslaan in
het contactengeheugen van de telefoon.
Het eerste nummer dat u bij de naam opslaat, is het standaardnummer. Dit wordt
aangeduid met een kader om de nummertype-indicator, bijvoorbeeld [].
Wanneer u een naam in de lijst met contacten selecteert, bijvoorbeeld om te
bellen, wordt automatisch het standaardnummer gekozen, tenzij u een ander
nummer selecteert.

Zijn er misschien contacten zonder dat hier een nummer als standaardnummer wordt vermeld en zijn dit toevallig ook de contacten die je dan niet kunt bellen?

adreslijst Nokia 6310

Hallo Piedra . Bedankt voor je reaktie .

"Het eerste nummer dat u bij de naam opslaat, is het standaardnummer. Dit wordt
aangeduid met een kader om de nummertype-indicator, bijvoorbeeld []."

Als je echter in de lijst kijkt waar je hem wil opslaan , staat daar : Algemeen / Mobiel / Thuis / Kantoor en Fax maar geen Standaard .

Er is wel in de adressenlijst bij "Opties" een mogelijkheid "Als standaard" , hier kun je b.v. een nr dat je als "Mobiel" hebt opgeslagen bovenaan in de sublijst zetten .

Je kunt niet zien welke nr's "Standaard" zijn , tenzij met Algemeen en Standaard hetzelfde bedoelt word .

Alleen is dat weer niet te rijmen met het feit dat alle nr's onder de A als Algemeen staan opgeslagen en sommige niet weergegeven worden .

Bovendien is b.v het nr van de ANWB de enige vermelding .

Standaard en algemeen is niet hetzelfde. Kijk eens in je contactlijst. Als het goed is, zie je verschillende symbooltjes voor Algemeen, Mobiel, Thuis e.d. Je ziet dat telkens één van die symbooltjes omkaderd is (er zit een vierkantje om het symbooltje). Dat telefoonnummer is het standaardnummer.
Je kunt dus zelf kiezen of bijv. Thuis-nummer of het Mobiel-nummer het standaardnummer wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan