• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adressenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

krampit

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
-
Beste leden van Helpmij,

Ik heb een adressenregistratie gemaakt, waarbij de belangrijkste gegevens voor dit probleem bestaan uit: adres; welk soort woning op het adres staat (A = appartement; B = Studio; ..) en van wanneer tot wanneer dit adres bezet is. Op basis van de begin- en einddatum is er een visueel overzicht van beschikbaarheid per maand gemaakt (rood = niet beschikbaar en groen = beschikbaar).

Dit overzicht vormt de basis voor een meer gedetailleerder overzicht, namelijk: bezettingsgraad per type woning per maand.

Het eerste overzicht (beschikbaarheid) zit dynamisch goed in elkaar middels besturingselementen, waarbij de data op de juiste manier meebeweegt. Dus de maanden bewegen mee van links naar rechts naargelang het gebruik van het besturingselement, evenals de kleuren van beschikbaarheid.

Het probleem waar ik mee worstel zit hem in het tweede overzicht (bezettingsgraad per type per maand). Het besturingselement laat de maanden wel van links naar rechts bewegen, maar de data (welke afkomstig is uit het eerste overzicht) schuift niet goed mee.

In het bestand heb ik ook uitleg gegeven, waardoor e.e.a. vast duidelijker wordt.

Iemand die kan helpen om mijn tweede overzicht (bezettingsgraad per type per maand) goed werkend te krijgen?

Alvast bedankt,

Krampit

Mod edit: Originele vraag hersteld. En dit is nu de tweede vraag die je verwijderd. Ophouden hiermee

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nu eens cel B21 gelijk maakt aan cel R47?

Hallo Popipipo,

Een terechte opmerking. Op die manier is het inderdaad opgelost dat de data tussen beide overzichten correspondeert. Echter zou ik graag zien dat beiden overzichten onafhankelijk van elkaar 'bestuurd' kunnen worden met de besturingselementen.

Hoe ik het voor me zie is als volgt:

In B21:M21 staan bijvoorbeeld de maanden januari 2020 t/m december 2020 weergegeven. In kolom F wordt dan de maand mei weergegeven (kolom B = januari, kolom C = februari, etc.) De data in F22:F25 is afkomstig uit het overzicht 'Beschikbaarheid' R47:AP77. Om de juiste data te vinden wordt
in het overzicht 'Beschikbaarheid' (rij 47) gezocht naar de corresponderende maand, in dit voorbeeld de maand mei.

Stel dat ik de bezettingsgraad van februari 2021 wil zien. Mijn overzicht van 'bezettingsgraad per type per maand' is dit te klein (deze gaat immers maar tot december 2020). Door twee keer op het besturingselement te klikken komt februari 2021 in zicht. Echter is de maand mei (als voorbeeld) hierdoor ook twee kolommen naar links opgeschoven.

Nu wil ik dat, zonder het besturingselement van 'Beschikbaarheid' ook twee keer te moeten gebruiken, alsnog de juiste data te zien krijgen. De data is als het ware gewoon twee kolommen opgeschoven.

@Krampit, als je bezig blijft met het verwijderen van berichten dan ga ik jou verwijderen van het forum en dan ben je niet meer welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan