Adressering bij samenvoegen brief

Status
Niet open voor verdere reacties.

chowdella

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo,

Ik ben bezig met samenvoegen van een brief, met gegevens uit een Access bestand.
Normaal voeg je de benodigde velden in je adressering, en dan klaar.
Alleen, ik heb het idee dat dit iets ingewikkelder in elkaar zit.

Ik heb contactpersonen die bij een bedrijf horen, dus via een bedrijf aangeschreven moet worden, of niet, dan zijn het privé personen.
Dis betekent, dat ik mijn adressen ene keer uit de adressen van het bedrijf kies en een ander keer uit privé adressen. Dan kan ik in query met IIF wel aangeven dat als geen bedrijfsnaam ingevuld wordt, dan privé adres gebruiken.
Maar dan kom ik bij het samenvoegen in de problemen dat ik wel het goede adres heb, maar dit adres achter elkaar in 1 veld staat.
Hoe kan ik dit in Word mooi onder elkaar laten komen te staan, zoals normaal bij de adressering? Of moet ik in de query eigenlijk 3 nieuwe velden maken met verzendadres, verzendpostcode en verzendplaats (gebruik makende van IIF), zodat ik deze 3 velden als mijn invoegvelden in Word kan gebruiken?

Ik hoop dat dit verhaal helder is. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft!

Alvast bedankt!

groetjes,
Della

Begrijp ik het goed dat je de adressen uit verschillende tabellen haalt? Als dat zo is, dan raadt ik een Union query aan.
Staat alles in één tabel, dan kun je wel degelijk met een IIF een heel eind komen. Ik zou wel aparte velden maken voor elk adresonderdeel, zodat je in Word ook nog wat te spelen hebt. Dus:
Adres:IIF([Adres_Bedrijf]="";[Adres_Pers];[Adres_Bedrijf])
Huisnr:IIF([Adres_Bedrijf]="";[Huisnr_Pers];[Huisnr_Bedrijf])
PC:IIF([Adres_Bedrijf]="";[PC_Pers];[PC_Bedrijf])
Etc.

Ik haal de gegevens inderdaad uit 2 verschillende tabellen. In een samengevoegde tabel heb ik de gegevens van deze 2 tabellen bij elkaar gezet en de IIF codes werkt inderdaad prima.
Als ik jou reactie lees, dan moet ik inderdaad 3 verschillende nieuwe velden maken om het uiteindelijke verzendadres te creëren en die te gebruiken als invoegveld.

Ik zat moeilijk te denken dat je misschien het adres (dus inclusief postcode en woonplaats) in één nieuw veld kunt creëren en mogelijk daarna in Word als 1 veld in kunt voegen, maar liep tegen het probleem aan dat ze niet als 3 regels onder elkaar komen.

Volgende keer zal ik braaf doen wat eigenlijk moet!

Hartelijk dank voor je reactie! Ik kan weer verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan