Adsl 2,0 Mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umpie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Hallo! Ik heb ADSL van zonnet. Eerst was de snelheid 512 Kbps, later kreeg ik een brief waarin stond dat ADSL versneld zou worden naar 768 Kbps. Dat gebeurde ook. Maar op een dag ging de snelheid opeens omhoog naar 1,0 Mbps en een paar minuten later naar 2,0 Mbps:D. Een paar dagen later ging het weer omlaag naar 512 Kbps, maar een paar uur erna weer omhoog naar 2,0 Mbps. Ik vroeg me alleen af of dit een foutje is en of het weer langzamer zal worden.

Het lijkt erop alsof ze de klanten aan het "ombouwen" zijn en dat de rem er af en toe vanaf is en dan weer niet.

Doe dagelijks eens een testje bij www.speedtest.nl

Je "echte" snelheid in KB's is overigens (grofweg) de door de provider opgegeven waarde -15% / 8.

Concreet zou je dus mogen rekenen op (afgerond) 82 Kb/sec.

Zonnet worstelt met snelheidsverhoging adsl

Zaterdag, 19 juni 2004
- De invoering van de beloofde snelheidsverhoging van Zon gaat niet van een leien dakje. Met name de zwaarste abonnementen hebben problemen.

De ruim honderdduizend abonnees van Zonnet die surfen via het eigen Versatel-netwerk hadden deze week moeten profiteren van een hogere snelheid. Zo wordt Zonnet Family verhoogd van 768/128 Kbps naar 1024/320 en Zonnet Plus van 1536/320 Kbpsnaar 2048/512.

Volgens de gebruikersgroep van Zonnet is de migratie een drama. Sommige mensen met een Plus-abonnement hebben in plaats van een hogere snelheid een lagere snelheid gekregen. Enkele Family-abonnees daarentegen hebben juist geluk gehad en hebben momenteel een snelheid van 2048 Kbps. Vervolgens zou deze weer zijn verlaagd naar 512 Kbps, zo blijkt uit mededelingen op het forum van Zonnet.

Een woordvoerder van Zonnet erkent dat er inderdaad wat problemen zijn. "Het bleek iets minder gemakkelijk dan we vooraf dachten. Maar we hebben er snel lering uit getrokken." Zonnet gaat nu bijna alle abonnees voor de zekerheid een hoge snelheid geven. "Sommigen krijgen daarmee tijdelijk meer capaciteit dan waarvoor ze betalen."

Dit moet dit weekeinde zijn afgerond. Vervolgens gaat Zonnet de komende weken alle snelheden op zijn gemak op de juiste hoogte zetten. Dat betekent dat abonnees weer kunnen worden teruggezet. Van de abonnees zit dit weekend 98 procent op de juiste snelheid of hoger, zo belooft de zegsvrouw.

De overige 2 procent heeft betrekking op het zwaarste abonnement: Plus. "Zij kunnen tijdelijk wat lagere snelheden hebben", erkent de woordvoerder.

Bron: http://www.webwereld.nl/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan