ADSL aanleggen quattrovox III

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBROEKHUIZEN

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Ik ben bezig om ADSL aan te leggen. Maar lukt niet. Ik heb een ISDN quattrovox III huiscentrale en NT1 kastje S1.

Ik heb een quick guide voor ISDN, maar hierin staat niets over een huiscentrale.

Wie kan mij helpen?

waarschijnlijk omdat het een S1 kastje is en het moet tegenwoordig een S4 of 5 zijn.......

Het klopt, ik heb een S1 kastje. In de quick guide staat een voorbeeld van dit kastje.

Ik heb gebeld met KPN en zij zei het volgende.

De inkomende ISDN (onder spanning) vastmaken aan bijgeleverde kastje. Het rode en blauwe draadje aansluiten op A en B. Van dit kast je een snoertje naar de splitter line in. Van de splitter phone een kabel naar het NT1 kastje. En een kabel van splitter DSL naar ADSL modem.

Dit heb ik geprobeerd, maar in de oorspronkelijk situatie brandt een groen lampje van NT1 kastje en in de beschreven situatie brandt dit lampje niet. Ik ga er van uit dat er dan geen spanning is.

Mijn huidige ISDN installatie ziet er volgt uit:
In kelder komt de inkomende ISDN lijn in en deze (rode en blauw kabel) gaat in NT1 kastje. Vanuit NT1 kastje gaat een kabel naar een tussenkastje. Deze kabel zit vast met de draden en dus zonder kop. Vanuit dit tussenkastje gaat een kabel met draden richting zolder waar een patchkastje staat en hier prik ik een kabel in dit richting mijn ISDN modem gaat. In het tussenkastje zit ook een patchkastje en deze gaat naar mijn quattrovox III.

Ik had het laatst ook bij iemand en toen vond ik het op
de website van KPN dacht ik maar dat kan ik nu niet
meer vinden....

Maar ik weet zeker dat dit het is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan