ADSL + bellen via bekabeld modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een andere provider naar een abonnement met ADSL + bellen.
Bij de meeste providers krijg je bij een nieuw abonnement een draadloze modem gratis erbij.

Echter ik wil het liefst blijven internetten met een bekabelde modem (heb ik nu ook)
Maar is het ook mogelijk om met een bekabelde modem te internetten + bellen, of kan dat alleen maar draadloos?

Lees graag jullie reacties.

Thanx

Ja, volgens mij is elk modem bedraad aan te sluiten.
Zo'n modem met router beschikt dan meestal uit minimaal 4 netwerk aansluitingen waarbij je 4 pc's bedraad aan kan sluiten.
Tevens zit er dan soms een antenne op om eventueel ook draadloos te internetten.

Ja, volgens mij is elk modem bedraad aan te sluiten.
Zo'n modem met router beschikt dan meestal uit minimaal 4 netwerk aansluitingen waarbij je 4 pc's bedraad aan kan sluiten.
Tevens zit er dan soms een antenne op om eventueel ook draadloos te internetten.

Ik heb nu al ADSL met bekabelde modem (Speedtouch 510 multi) maar hoe zit dat dan icm bellen via internet?
Moet er dan nog een exta kabel vanaf de modem naar het telefoontoestel?

Heb effe gezocht voor je naar een gebruiksaanwijzing van het modem wat ik heb gekregen van de KPN
Op pagina 59 zie je de netwerkaansluitingen voor 4 pc's met de adsl aansluitingen http://www.mxstream.nl/support/downloads/experia/Installatiehandleiding_IPB_ PSTN_ juni 2006.pdf

Ik denk dat andere providers soortgelijke modems leveren.
Dat begrijp ik, maar ik wil alleen weten hoe het dan zit met de aansluiting van het telefoontoestel op deze modem.
Dus het bellen, dat wil ik niet draadloos.

Afhankelijk van je keuze qua provider krijg je er soms een modem bij als basis,en wil je draadloos kunnen werken,dan moet je in bepaalde gevallen bijbetalen.
Maw je keuze qua provider k\n je keuze qua modem bepalen als het gaat om ondersteuning.

Tot zover dank voor jullie antwoorden.
Ik ben inmiddels al een heel stuk verder met mijn speurtocht,
alleen de meeste providers hebben nu bij een abonnement een draadloos modem.

Moet ik dan toch voor een draadloze kiezen, want hoe veilig is nu eigenlijk een draadloze verbinding tov een bekabelde?

Bij een draadloos modem/router heeft ook vaak een ingebouwde switch voor 4 aansluitingen dus wat dat betreft kun je gewoon met cat 5 kabels werken.Bedraad is altijd beter,stabieler,sneller en veiliger dan draadloos,maar goed smaken verschillen.

Weet iemand welke bekabelde modem ik het beste hiervoor kan kopen,
dus een waarmee ik dus ADSL heb en mijn telefoon op aan kan sluiten?

Sinds vandaag verbinding met m'n nieuwe provider en nieuwe bijgeleverde bekabelde modem.
Telefoon laat ik nog even zoals het nu is, dit doen we tzt wel eens.
Alles werkt prima.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan