adsl datalimiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

anansie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Via versatel heb ik een abonnement met een datalimiet van 250 mb. Via een DU-meter houd ik bij wat ik download. Het valt mij op dat ik in een uurtje surfen al gauw een 15 mb heb binnengehaald zonder ook maar 1 ding gedownload te hebben. Dit baart me grote zorgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het bezoeken van pagina's zoveel data betreft. Of is die DU-meter niet te vertrouwen?

DU meter is wel te vertrouwen maar let er even op dat hij alleen je internet en niet je lanverbinding meet.

Verder 15 MB voor één uur surfen? Dan ben je nog netjes..
Daar zit ik ruimschoots overheen. Een paar afbeeldingen, flashanimaties later zit je er al zo overheen.

Geplaatst door anansie
Via versatel heb ik een abonnement met een datalimiet van 250 mb. Via een DU-meter houd ik bij wat ik download. Het valt mij op dat ik in een uurtje surfen al gauw een 15 mb heb binnengehaald zonder ook maar 1 ding gedownload te hebben. Dit baart me grote zorgen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het bezoeken van pagina's zoveel data betreft. Of is die DU-meter niet te vertrouwen?

Een datalimiet van 250 Mb ??? Dan moet niet veel doen.

Als je surft haal je ook van alles binnen, denk aan plaatjes, eventueel muziekjes op pagina's.

(als je de plaatjes op je scherm ziet, zijn ze al gedownload.)

15MB is zo binnengehaald, hoor

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je dan ADSL Budget hebt. Dat kost je € 15,- per maand, maar dan moet je niet meer dan die 250 MB downloaden. En zoals je zult merken ga je daar snel overheen.
Versatel rekent voor elke MB meer € 0,01, tot een maximum van 1 GB. Daarboven betaal je niets meer. Het maakt dus niet uit of je 1250 MB of 2500 MB downloadt; in beide gevallen betaal je € 10.- extra.
Tot voor kort had ik ook zo'n abonnement, maar ik zat meestal op 2 GB en betaalde dus € 25,- per maand.
Sinds kort ben ik daarom overgestapt op ADSL Family.
Voordelen: geen datalimiet, down-/uploadsnelheid 3 keer zo hoog als ADSL Budget en gratis telefoneren met vaste nummers in Nederland.
Dat alles voor een vast bedrag van € 19,95 per maand.
Ik ben dus goedkoper uit dan voorheen en hoef niet meer in de gaten te houden hoeveel ik download - wat ik toch al niet deed, met als gevolg dat ik altijd veel meer dan die 250 MB downloadde. :D
Ik kan het je aanraden.

Guus.

Bedankt voor de tip, wellicht dat ik moet upgraden inderdaad. Echter nog wel een vreemde constatering dat blijkbaar tijdens het internet mijn pc ook upload, maar ik heb geen idee wat? Is dit normaal?

ja tijdens het internetten heb je een constante down en upload stroom

Geplaatst door anansie
Echter nog wel een vreemde constatering dat blijkbaar tijdens het internet mijn pc ook upload, maar ik heb geen idee wat? Is dit normaal?
Het is normaal. Als ik op een link klik, zie ik altijd aan het icoontje van ZoneAlarm dat er even zowel wordt ge-upload als gedownload.
WAT er dan ge-upload wordt weet ik ook niet. Ik heb weleens iets gelezen over controle-bytes, maar of het dat zijn (en WAT dat zijn) weet ik niet.
Misschien iemand anders.
Je hoeft je er in ieder geval geen zorgen over te maken.

Guus.

Geplaatst door anansie
Bedankt voor de tip, wellicht dat ik moet upgraden inderdaad. Echter nog wel een vreemde constatering dat blijkbaar tijdens het internet mijn pc ook upload, maar ik heb geen idee wat? Is dit normaal?

Hardstikke normaal :).

Als je iets download, download je allemaal datapakketjes, om er zeker van te zijn dat je alle datapakketjes ontvangt stuurt jouw pc een signaaltje terug zodra het datapakketje goed is ontvangen.
Het volgende datapakketje wordt dan naar jouw pc verzonden.

Geplaatst door John
om er zeker van te zijn dat je alle datapakketjes ontvangt stuurt jouw pc een signaaltje terug zodra het datapakketje goed is ontvangen.
En heten die signaaltjes controle-bytes? Of zijn dat weer andere dingen?

Guus.

Geplaatst door John
Dit is misschien wel een leuke site:
http://www.warriorsofthe.net/misc/storynl.html
Het filmpje is ook wel interessant. (70MB)
Dat is zeker een leuke site!
Ik heb de trailer van het filmpje al bekeken (heel mooi gemaakt!) en ben momenteel de hele film aan het downloaden - en nu ik geen datalimiet meer heb, ga ik maar meteen voor de high quality-versie van 121 MB. :)
Bedankt voor de tip. :thumb:

Guus.

De nederlandse versie is er alleen in de 70MB uitvoering.
Dat filmpje lang niet slecht.

De 121MB versie is inderdaad mooier om te zien.
Als je een beetje engels verstaat geniet die de voorkeur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan