ADSL Delen? Tiscali. hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinzfaust

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Berichten
18
Ik heb sinds kort een nieuwe pc en ik heb mn oude pc in de woonkamer gezet voor mn ma :). Nu wilde ik graag mijn internetverbinding delen.

Ik heb begrepen dat ik hiervoor een ADSL-router nodig heb. Ik zat te denken om voor een paar tientjes een op marktplaats te kopen. Wat voor type router kan ik het best pakken? En heb ik dan ook nog een modem nodig of zit dit in de router ge-integreerd? Ik heb Tiscali ADSL-surf (over standaard telefoon-aansluiting, dus geen ISDN). Op dit moment heb ik een Sagem Fast modem, welke standaard geleverd werd bij de ADSL aansluiting.

Ik heb ook nog een hele zooi ISDN kabels liggen. Is het zo dat ik deze kabels kan gebruiken om van de router naar de pc's te leggen? zou een hoop schelen want dan hoef ik niet extra nieuwe kabels te gaan kopen....
Wat ik me wel afvraag is of ik het internet dan op beide pc's aan de gang krijg. Ik weet niet of providers de aansluiting zo instellen dat deze maar met 1 pc kan werken. Ook merk ik dat het lastig is om ADSL werkend te krijgen op een opnieuw geinstalleerde pc. Ik moet iedere keer de tiscali cd-rom gebruiken en de activatie-pagina openen vanaf deze cd-rom om de internetverbinding aan het werken te krijgen. Kan ik dus problemen verwachten als ik mn verbinding ga delen met een router??

bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Kun je mijn documenten inzien? Of is dat afgeschermd voor ver. leden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan