adsl draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Hallo

Mijn probleem is als volgt bij mij komt geen adsl of kabel.
Bij mijn buurman (400 m) is wel ADSL mogelijk.
Is het mogelijk om bij mijn buurman iets te plaatsen zodat ik via mijn buurman wel adsl internet heb.

Wim

Je kunt met antennes een Wifi link aanleggen.

Laatst bewerkt:
400 meter denk het niet MAX is vaak niet meer dan 300 meter( sleufje graven!!!:o )

Dacht dat ik vorig jaar een artikel had gelezen dat ergens bij de Canarischa Eilanden een afstand was overbrugt van ongeveer 65 Kilometer van een eiland naar een ander.

kijk eens hier:
http://www.gaatdraadloos.nl/read/faq#1

daar staat onder andere:

Wat is de reikwijdte van een draadloos systeem?
Dat hangt samen met de gebruikte antennes en de hoogte van deze antennes. De omgeving is ook erg van invloed. In beboste gebieden of over water komen radiogolven minder ver dan bijvoorbeeld in een open veld. Wireless Leiden heeft een afstand van 9 kilometer overbrugd met Benthuizen.

dirk.

Klopt, WiFi kun je zelf uitbreiden. Een vriend van me heeft op internet gelezen dat er in californië twee hobbyisten een netwerkje hadden aangelegd, over een berg heen welteverstaan, met eigengemaakte antennes. Een andere gast, woonachtig in Miami, had zijn antenne zodanig verlengd dat ie op het strand kon internetten.

Op het internet (waar weet ik helaas niet, maar hij had het ook zo gevonden), is uitleg te vinden hoe je de antenne precies kunt verlengen. Het schijnt niet moeilijk te zijn, met wat huis-tuin-en-keuken draad kom je al een heel eind, als je je maar houdt aan bepaalde lengtes/diktes etc. ff zoeken dus.

Ben ff gaan googlen voor je en heb binnen een minuten een paar interessante gevonden:

Dit is de google zoekopdracht: *klik*

Dit is een site met een boel do-it-yourself links: *klik*

Deze is echt geweldig: hoe maak ik een antenne van een Pringles doos! *klik*
Onderaan staat een link naar de gebruiksaanwijzing.

Je ziet, in de VS zijn er al een heleboel mensen bezig om jouw probleem op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan