ADSL: Draadloze internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,

Ik heb een draadlose netwerk hier thuis met 3 laptops, 1 MDA en 1 computer, Bijna elk weekend kan ik haast niet normaal gamen (via een game op een server) zonder te laggen (MS te hoog waardoor je achterloopt op het spel) Nu weet ik dat mijn verbinding niet beveiligt is met een code.

Is hier een manier voor om het te beveiligen met een wachtwoord? zodat niemand anders buiten dit huis ons internet kan gebruiken?

Router: L!nksys WRT54G

Modem: THOMSON Speedtouch 510

Hopelijk hebben jullie een idee hier voor

Groet,

Johan

P.S: staat deze topic verkeerd? Mods verplaats het dan even voor mij.

Laatst bewerkt:
Je provider zal je toch op zijn minst een wep code hebben verstrekt?

Je provider zal je toch op zijn minst een wep code hebben verstrekt?

Voor zover ik weet niet, had ook al aan mijn moeder gevraagt maar die wist niet eens wat het was (ik ook niet maargoed :P)

Dat moet op de modem en / of één van de welkomstbrieven staan, anders even de provider bellen.

Waarom moet de provider een webkey aanleveren voor de Thomson? Dat ding is toch niet wireless?

Dat moet ingesteld worden in de Linksys en daar heeft de provider niks mee te maken

Dat moet op de modem en / of één van de welkomstbrieven staan, anders even de provider bellen.

Oke, ik had even 1 van De eerste brieven gekeken waar alles opstond(naam enz) Maar geen webcode.

hoe bedoel je op de modem?

Oke, ik had even 1 van De eerste brieven gekeken waar alles opstond(naam enz) Maar geen webcode.
hoe bedoel je op de modem?

Ik ga / ging er vanuit dat je een pakket via je provider geleverd hebt gekregen. Als dat niet zo is (eigen aanschaf) dan ligt het idd. anders, heb je een compleet pakket van je provider gekregen / aangeschaft dan zit 't er standaard bij.

Ik ga / ging er vanuit dat je een pakket via je provider geleverd hebt gekregen. Als dat niet zo is (eigen aanschaf) dan ligt het idd. anders, heb je een compleet pakket van je provider gekregen / aangeschaft dan zit 't er standaard bij.

beveiligings pakket bedoel je? nee die hebben wij nooit aangeschaft. wij hadden draadlose internet nodig dus gingen naar de winkel en een router gekocht :D

Nee, ik bedoel geen beveiligingspkakket. Desondanks heb ik je dan toch verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit dat je een compleet doe-het-zelf pakketje had aangeschaft bij bijvoorbeelde een provider als Orange. Bij dergelijke complete pakketjes wordt dan de wep meegeleverd.

Nee, ik bedoel geen beveiligingspkakket. Desondanks heb ik je dan toch verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit dat je een compleet doe-het-zelf pakketje had aangeschaft bij bijvoorbeelde een provider als Orange. Bij dergelijke complete pakketjes wordt dan de wep meegeleverd.

Ooh zo bedoel je, nee wij hebben alleen een modem sinds het begin. word nu toch eens tijd voor een wachtwoord op de verbinding :D

routercz8.jpg

werkt het niet? klik hierhttp://img364.imageshack.us/img364/8296/routercz8.jpg

Toevallig dit scherm?

nee in het scherm wireles kun je een wep of wap key ingeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan