ADSL ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

GORKI

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Hoi allen,

Ik ben effe helemaal de weg kwijt en de monteur van ADSL ook.

Sinds vanmiddag heb ik ADSL van Hccnet.

Nu is er of een probleem op het web vandaag of ik heb het een en ander verkeerd ingesteld staan, namelijk eenmaal adsl aangesloten was, konden we niet op het web om te testen, uiteindelijk stelde ik voor aan de monteur om alles via een hubje te laten lopen en mijn windows bak te gebruiken als test.

Ook daar bij veel sites zoals nu.nl, vele startpagina's "The Specific Server was not Found"
Dit zowel met Safari als Explorer.

Even later, een halfuur ongeveer deden de sites het wel op de Imac en Windows bak.
Maar nu vanavond weer niet, nu.nl, als testsite dan maar, doet het niet op de imac en wel op de windows machine enzovoort.

Kortom ik vind dit wel een heel vreemd probleem of ligt het aan mijn instellingen.

Ik heb een Imac G4 800Mhz, Mac OSX 10.2.4 en alles loopt via een Sitecom hubje en via de ADSL Speedtouch 150 ethernetmodem, ik gebruik geen firewall.

Inmiddels blijft het probleem gewoon aanhouden dus hetb het hubje ertussen uit gehaald en zowel in de mac als windows pc afzonderlijk geplugd en het probleem blijft.

Helluuuuuuuuuuuuuuuuuuup

PLeur de oude internet verbindingen ff weg en ztel alleen je adsl in zondder proxy en ip op automatisch !

Is er er wel bevestigd dat ADSL bij jou goed is aangesloten ?? Oftewel je router heeft een werkende verbinding en het ligt zeker weten intern ??

Bedankt alvast voor de reacties maar na een avond en halve nacht knutselen werd ik vandaag gebeld, er bleek een DNS storing te zijn bij HCCNET.

Lekker dan, maar goed het is nu opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan