adsl en dect telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterPPP

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
Hoi,

ik had een goed functioneerend netwerkje van mijn telefoon en adsl modem. Ik kon dus gewoon tegelijk bellen en internetten maar nu heb ik een nieuwe telefoon gekocht en werkt het niet meer. Als er gebeld wordt en wordt opgenomen dan blijft internet wel werken maar zodra er opgehangen wordt is de verbinding foetsie. Hoe kan dit? Heeft het soms met het aantal draadjes in de kabel te maken en moet ik ze alle 4 gebruiken ipv 2?

als ik de logica erop los laat dan vermoed ik dat het probleem bij je telefoon zit: met de vorige ging het prima en met de nieuwe niet. Vooral dus niet gaan "sleutelen" aan draadjes / stekkertjes etc. maar bellen met de leverancier voor mogelijke instelmogelijkheden van de telefoon.

het zou dus niet aan het feit kunnen liggen dat ik nu een digitale telefoon heb en hiervoor niet?

jawel,
ik denk dat daar het probleem zit, de digitale telefoons kennen massa's instellingen, wellicht moet je "ergens" "iets" veranderen, alleen de vraag is: "Wat en waar". Tenzij iemand die ADSL heeft en een soortgelijk probleem had, NU dit leest, denk ik dat je weinig anders kan doen dan even de fabrikant bellen...........

als ik gebeld wordt en ik neem niet op dan blijft mijn verbinding gewoon werken. ik denk dat ik ff naar de primafoon moet......

Ik heb ADSL en 2 dect toestellen, dit gaat uitstekend. Het lijkt mij dat je in de bekabeling toch ergens een foutje hebt.

Geplaatst door Tiborv
Ik heb ADSL en 2 dect toestellen, dit gaat uitstekend. Het lijkt mij dat je in de bekabeling toch ergens een foutje hebt.

waarom denk je aan bekabeling ? Het wisselen van telefoon is toch een kwestie van RJ-connector uit de oude telefoon en inpluggen in de nieuwe en als het op de oude werkte dan moet het toch automatisch op de nieuwe ook werken?

Er verandert toch niets aan de bekabeling? Of zijn er andere / speciale handelingen noodzakelijk voor het aansluiten van dit soort toestellen?

Nee, totaal geen verschil, maar de omschrijving van het probleem is de reden van mijn antwoord. Ik weet niet wat voor toestel er eerst gebruikt werd, dit zou soms iets kunnen uitmaken. De oude draaischijftoestellen bijvoorbeeld, hebben een doorverbinding nodig om de bel te kunnen activeren.

Ik heb ook twee dect toestellen (siemens), en geen problemen. Ik had wel vroeger een probleem met gebeld worden en verbinding wegvallen, maar dat kwam omdat ik mijn splitter NA mijn telefoon geinstalleerd had.
Je splitter moet direct op de binnenkomende lijn geplaats worden, en vandaar gaat er een kabel naar je telefoon en een kabel naar je modem.
Als je dat bij je vorige situatie ook had, zou ik in ieder geval even naar de primafoon lopen.

Groeten, Pim

Mijn vorige toestel was zo'n blauw draagbaar ding van de kpn, een orlando (zonder draaischijf..). Als ik die bij m'n dect telefoon in dezelfde aansluiting plug en ik neem op met de oude telefoon dan blijft adsl gewoon werken. Zodra ik de nieuwe gebruik is de verbinding foetsie...Bij de primafoon zeiden ze dat het niet uit moest maken of je een dect of een analoge hebt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan