ADSL en inbellen met inbelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoy,

Ik heb een speedtouch 510 multi PC modem waar 2 PC's opstaan met een ADSL verbinding
met de provider. Verbindingen zijn perfect.

Voorheen werkte ik met een losse inbelmodem (Rockwell) waarmee ik inbelde naar de provider.
Ook altijd goed gewerkt.

Sinds ik op ADSL ben overgestapt heb ik deze modem losgekoppeld. Maar omdat ik nu niet meer inbel bij deze provider kan ik ook niet meer bij men E-mail komen die daar nog binnen zou kunnen komen.

Bestaat er een mogelijkheid om het adsl moden in combinatie met het inbelmodem te gebruiken?
Want het inbellen naar personen in het adresboek wil vanzelf ook niet meer.

Ik heb hier en daar al gezocht maar ik vind op dit gebied weinig waar ik iets aan heb.

weet iemand een beetje de weg?

Bij welke provider zat je dan?
Normaal kun je wel email ophalen, maar niet meer verzenden met je inbelaccount.
Ook kun je bij je emailaccounts eigenschappen, onder de verbindingen kijken of er een vinkje staat bij "altijd deze verbinding gebruiken", zo ja, kun je daar het vinkje voor weghalen.

Hoy,

Ik zat bij Planet, en ben overgestapt naar xs4all met adsl.

E-mail ophalen is me trouwens net gelukt door uw tip.

nu nog de vraag, is het mogelijk het inbel modem tegebruiken in combinatie met adsl?

bedankt.

Het zal waarschijnlijk best mogelijk zijn, maar waarom zou je zoiets willen?
Ik heb ook ADSL, en heb een analoog modem nergens meer voor nodig.

Normaal gebruik ik hier ook ADSL. Inbellen via een normaal modem of ISDN is echter ook nog steeds mogelijk. Om in te kunnen bellen via je normale modem moet je het modem aansluiten en installeren. Vervolgens kan je gewoon een nieuwe verbinding aan maken. en daar dan instellen dat ie via je modem moet gaan.

Hoy,

Wat edwin30 betreft, de bedoeling is om vanuit het adresboek naar adressen (geen providers maar naar ieder ander adres b.v) te kunnen bellen zonder het hele nummer te moeten intikken.

Wat Wim1960 betreft. ik moet men losse modem plus de telefoonstekker dan op het telefoonstopcontact aansluiten en die zit na de splitter. Ik heb pas even een laptop van iemand hier even op gehad en die belde perfect in, maar de verbinding met mijn eigen provider
viel wel weg, zodra ik de stekker van de telefoon verwisselde voor die van de laptop. Is dit normaal?

Ik begrijp dat je verbinding werd verbroken zodra je de stekker er uit trekt, dat is normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan