adsl en kazaa ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb net kazaa geinstalleerd.
Wanneer ik nu verbinding maak met kazaa wordt na 5 minuten mijn adsl-verbinding verbroken en kan ik niet meer inbellen of ik moet mijn pc helemaal opnieuw opstarten.

Bij gewoon surfen zijn er geen problemen.

Waar kan dit aan liggen ??

Heb je wel de lite geínstalleerd? De versie met het groen en blauwe logo heeft spyware en kan problemen geven.

Tanja,

Ook heb ik soms als ik iets selecteer dat er verschijnt bij status : meer bronnen nodig.

Kan ik hier iets aan doen ?

Meer bronnen nodig is dat er op dat moment niemand meer is die wat jij wilt aanbiedt. (Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.)

Heb je in Kazaa misschien "functioneer als een supernode"aanstaan? Die kun je dan ook beter uitzetten.

Ik heb op google gezocht, en meer mensen hebben jouw probleem. Ik heb alleen nog geen oplossing gelezen.

Kijk voor de zekerheid eens of je geen spyware hebt? Dat kan ook de oorzaak zijn van je probleem http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Wat betekent dit eigenlijk / "functioneer als een supernode"aanstaan

Want als ik dit uitzet verschijnt er een scherm met het volgende : zie bijlage

Daar heb ik het volgende over gevonden :

Supernodes vormen een essentieel onderdeel van het netwerk. Elke KaZaA gebruiker is via een Supernode met het netwerk verbonden. Elke Supernode heeft weer verbinding met een aantal andere Supernodes.

Gebruikers die in de opties van KaZaA (Lite) hebben aangegeven dat ze Supernode willen zijn fungeren als een klein servertje op het netwerk. Gebruikers bij dezelfde provider en/of in dezelfde regio worden bij starten van KaZaA (Lite) met een Supernode verbonden. Alleen als je KaZaA (Lite) 24 uur per dag hebt lopen en je hebt breedbandinternet en een snelle pc hebt heeft het zin je als mogelijke Supernode aan te melden

Je bijlage mag niet groter dan 100k zijn:)

Tanje,

Wat betreft dat eerste probleem.Het komt blijkbaar meer voor, dus niet alleen bij kazaa.

Daarjuist had ik ook het volgende :

Verbinding maken met externe computer mislukt.
Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.

Na mijn pc terug opgestart te hebben gaat het weer wel.

Laatst bewerkt:
Heb je spybot ook nog gedraaid? Die link heb ik in een vorig antwoord geplaatst.

Bij mij staat die bovenste (aantal zoekresultaten) op 200. Die andere heb ik hetzelfde.

Tanja,

Bij spybot kan je immuniseer aanklikken.Wat houdt dit juist in ?

Ik heb het getest. Het schijnt dat je "slechte producten"van Internet Explorer daarmee kan blokkeren. Verder heb ik ook geen idee wat het eigenlijk is.

Tanja,

Nog een vraagje over kazaa.
Wanneer ik mijn maximum upload limiet bereikt heb zou ik het uploaden willen uitschakelen bij kazaa lite.

Waar kan ik dit juist doen ?

Bij opties, en dan verkeer. Onderaan zie je dan "deactiveer het delen met andere gebruikers" (ongeveer dan).

Maar blijft je verbinding nu langer aan? Want dat was uiteindelijk het probleem.

NA het scannen valt de verbinding blijkbaar niet meer weg.

Kan ik trouwens in het zoekscherm zien met welke snelheid ik een bepaald bestand kan downloaden ?

Nee, maar je kunt wel kijken hoeveel mensen hetzelfde bestand delen. Hoe meer mensen, hoe sneller je download. Je moet ook naar de kwaliteit kijken. Hoe hoger het getal, 160, 192 enz. Hoe beter de kwaliteit.

Ik download niets onder de 128, dan wordt de kwaliteit slechter. Je kunt ook naar de bandbreedte kijken. Ik weet zelf niet precies hoe het werkt, maar ik geloof ook hoe hoger het getal, hoe sneller.

Als je op iets in het plaatje in deze link klikt krijg je daar uitleg (onderaan) over. Misschien dat dat je weer een beetje verder helpt.

Succes. Ik denk toch dat je spyware op je pc had ,aangezien de verbinding niet meer verbreekt :)

Tanja,

IK moet toegeven dat je mij al enorm geholpen hebt de laatste tijd.Hiervoor al veel dank.

Graag gedaan hoor, daarvoor zijn we hier toch:D Kijk nog even in de link die ik boven je reactie heb gezet. Daar staat nog veel meer info over de instellingen van Kazaa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan